اتاق رصد وضعیت جوانی جمعیت کرمان افتتاح شد

استاندار کرمان از افتتاح اتاق رصد وضعیت جوانی جمعیت استان کرمان، زیر مجموعه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار ظهر یکشنبه ۲۸ مرداد با افتتاح این اتاق در محل استانداری کرمان، عنوان کرد: کاهش بی‌ رویه جمعیت ناشی از سیاست‌ هایی که در گذشته اعمال شد، امروز خطرات خودش را نشان داده و با مشکل جدی جوانی جمعیت روبه رو هستیم.

وی افزود: در راستای سیاست‌ های جدید جمعیتی، رصد و پایش وقایع حیاتی و نرخ‌ های جمعیتی است و به همین منظور اتاق رصد وضعیت جوانی جمعیت استانداری به عنوان مرکز سیاست‌ گذاری استان کرمان راه‌ اندازی شد.

استاندار کرمان بیان کرد: آمار و اطلاعات شاخص‌ های جمعیتی به صورت مستمر در این اتاق بروزرسانی می‌ شود و فرمانداران و مسئولان هر شهرستان می‌ توانند وضعیت حوزه کاری خود را مشاهده کنند.

فداکار با اشاره به افزایش نرخ رشد جمعیت در استان کرمان، گفت: راه‌ اندازی این اتاق رصد می‌ تواند مراقبت‌ ها و هشدارهای لازم را در زمینه‌ های جمعیتی به مسئولان مربوطه جهت تصمیم‌ گیری و سیاست‌ گذاری‌ ها بدهد.

تله جمعیتی، آسیب‌ های جدی فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی دارد

مریم‌ السادات طباطبایی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز بیان کرد: در اتاق وضعیت جوانی جمعیت استانداری کرمان، بر اساس شاخص‌ های ازدواج، فرزندآوری، ناباروری، طلاق، مرگ و میر و سقط، وضعیت شهرستان‌ های استان به تفکیک بررسی شده و اطلاعات و آمار دقیق از علل مهم را برای برنامه‌ریزی و اقدامات علمی در اختیار قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت و تاکید رهبر معظم انقلاب بر حیاتی بودن جوانی جمعیت اظهار داشت: قرار گرفتن در تله جمعیتی، آسیب‌ های بسیار جدی فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی دارد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تصریح کرد: وضعیت هر شهرستان در میزان تجرد، فرزندان اول، دوم و سوم، مرگ و میر و دیگر شاخص‌ های جمعیتی مشخص شده و براساس آن راهکارهای حل و برون رفت از بحران داده می‌ شود.

طباطبایی؛ همچنین از حضور و همکاری اساتید و چهره‌های توانمند استانی – ملی در اتاق وضعیت جوانی جمعیت استانداری کرمان خبر داد.

منبع: استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha