خودروهای دارای چراغ زنون و نور خیره کننده جریمه می شوند

رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اهمیت چراغ های خودرو در ایمنی رانندگی، گفت: استفاده از نورهای خیره کننده و یا در اصطلاح زنون و طیف ها و رنگ های مختلف در قسمت جلو و عقب خودرو مشمول تخلف رانندگی بوده و پلیس اعمال قانون خواهد کرد .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از پلیس کرمان؛ سرهنگ اسماعیل خوشوقت بیان کرد: موضوع چراغ های وسایل نقلیه و سالم بودن آنها به حدی دارای اهمیت است؛ که قانونگذار در جدول جرایم رانندگی و در بخش تخلفات پر خطر به آنها اشاره کرده است .

وی افزود: نقص موثر در سامانه روشنایی در شب علاوه بر آنکه جریمه ۳۰۰ هزار تومانی را در پی دارد، ۳ نمره منفی برای راننده وسیله نقلیه شخصی و ۶ نمره منفی برای رانندگان عمومی و سنگین نیز به همراه خواهد داشت .

رئیس پلیس راهور با تاکید بر روشن و سالم بودن چراغ های وسیله نقلیه در مواقع تاریکی هوا و ترددهای شبانه اظهار داشت: پلیس برای خودروهای فاقد چراغ و یا داری نقص، جریمه و نمره منفی در نظر می گیرد، اما اگر این نقص در همان محل قابل رفع بود، آن خودرو می تواند به مسیر خود ادامه دهد و در غیر این صورت خودرو توقیف و تا رفع نقص به پارکینگ منتقل می گردد .

سرهنگ خوشوقت ادامه داد: برخی از رانندگان از نورهای خیره کننده و یا در اصطلاح زنون و چراغ های رنگی و یا از طیف ها و رنگ های مختلف در قسمت جلو و عقب خودرو استفاده می کنند که این موضوع هم مشمول تخلف این ماده می باشد و در صورت مشاهده اعمال قانون خواهد شد .

رئیس پلیس راهور استان کرمان خاطرنشان ساخت: در همین جدول نیز به این موضوع اشاره شده است که حتما می بایست نور چراغ های عقب خودرو قرمز باشد و استفاده از نور سفید و زرد و ... در این محل ممنوع و نور قرمز هم برای چراغ های جلو ممنوع می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha