بزرگداشت روز فردوس فرصتی برای معرفی خراسان‌جنوبی/برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران شهید در فردوس

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۲۱ شهریور ماه اجلاسیه جهادگران شهید در فردوس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، مهدی هنری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دهم شهریورماه ۱۳۴۷ زلزله بزرگی در شهرستان فردوس به وقوع پیوست و تعداد بسیاری از مردم این شهر جان باختند.

وی افزود: روز سیزدهم شهریور آن سال مقام معظم رهبری که طلبه ۲۹ ساله‌ای بودند به همراه تعداد دیگری از روحانیون از مشهد برای کمک به مردم در قالب یک گروه جهادی در منطقه زلزله زده حضور پیدا کردند و این حضور مبدا حرکت‌های جهادی شد.

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: هرساله سالروز فردوس به انواع مختلف گرامی داشته شده اما سال گذشته این مراسم با حضور رئیس جمهور شهید برگزار شد.

هنری بیان داشت: ۱۳ شهریور با ابتکار و پیگیری‌های خراسان جنوبی روز ملی حرکت ‌های جهادی در تقویم ملی ثبت شده است.

وی از برگزاری دو برنامه استانی و ملی در روز فردوس خبر داد و تصریح کرد: اجلاسیه شهدای جهادگر با حضور خانواده ۶۰ شهید در فردوس برگزار می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: به دلیل همزمانی ۱۳ شهریور با ایام سوگواری اواخر ماه صفر، برنامه‌های روز فردوس از ۲۱ تا ۳۱ شهریور با شعار جهاد مقدس تا دفاع مقدس برگزار می‌شود.

هنری افزود: نشان و جایزه ملی فردوس برای اولین بار به جهادگر برتر مبتنی بر شاخصه‌های مقام معظم رهبری و همچنین به خانواده شهید آیت‌الله رئیسی با توجه به سبقه جهادی ایشان که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بود، تقدیم می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه دائمی محصولات روستایی، بازدید و افتتاح چند پروژه، پویش ملی کتابخوانی، نامگذاری میدان ۱۳ شهریور در شهر فردوس، برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و برگزاری رزمایش خدمات مومنانه و توزیع بسته‌های حمایتی و جهیزیه را از دیگر برنامه‌های محوری روز فردوس نامید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha