آیین تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمان برگزار شد

با حضور معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور، مدیر کل دادگستری استان کرمان و سایر مسئولین، آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید پزشکی قانونی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از دادگستری استان کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در آیین تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمان؛ با اشاره به خدمات مدیر کل سابق پزشکی قانونی استان کرمان در ۱۴ سال تصدی این سمت، گفت: پزشکی قانونی یکی از مهم ترین بازوان دستگاه قضایی است و نظرات کارشناسی آن باعث صدور احکام عادلانه در محاکم می‌ شود و این سازمان با توجه به نقش و جایگاه آن در اجرای عدالت، ماموریت‌ ها و وظایف گسترده‌ ای در حوزه‌ های مختلف بر عهده دارد.

نظرات کارشناسی پزشکی قانونی جزو ادله اثبات دعوا و کشف جرم است

وی به انفجار تلخ و خونبار تروریستی ۱۳ دی‌ ماه سال گذشته در کرمان اشاره و بیان کرد: در این حمله تروریستی حدود ۱۰۰ نفر از هموطنان ما کشته و تعداد زیادی مجروح شدند؛ که در این اتفاق تلخ با کار جهادی پزشکی قانونی استان کرمان پاسخ دهی به خانواده های شهدا و تحویل پیکرهای مطهر آنان با سرعت و دقت انجام شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان، با تاکید بر اینکه خدشه‌ ای به ادله‌ ای که مبنای علمی دارد وارد نمی‌ شود، بیان کرد: نظرات کارشناسی پزشکی قانونی جزو ادله اثبات دعوا و کشف جرم است و هر چه تحقیقات و پژوهش‌ ها در حوزه پزشکی قانونی رشد پیدا کند، استحکام آرا بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام حمیدی در ادامه با اشاره به نبود مرکز پزشکی قانونی در برخی از شهرهای استان کرمان، افزود: استان کرمان استانی پهناور و وسیع است و برخی شهرستان ها فاصله زیادی با شهرهای دارای مرکز پزشکی قانونی دارند، به همین دلیل امیدواریم که در ادامه تلاش های قبلی، مدیر کل جدید استان نیز با تلاش فراوان باعث رشد پزشکی قانونی در سراسر استان کرمان شود.

حجت الاسلام حمیدی در پایان با قدردانی از خدمات دکتر آمیان در مدت حضور در استان کرمان برای دکتر قادی پاشا مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان کرمان آرزوی موفقیت کرد.

آیین تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمان برگزار شد

استفاده از ظرفیت پزشکان بومی جهت خدمت رسانی به مناطق محروم

مدیر کل جدید پزشکی قانونی استان کرمان: با حمایت مجموعه قضائی استان و استانداری کرمان پزشکی قانونی در شهرهای دورافتاده و محروم استان راه اندازی خواهد شد.

مسعود قادری‌ پاشا مدیر کل جدید پزشکی قانونی استان کرمان نیز با اشاره به گستردگی استان، اهمیت خدمات و حساسیت در این حوزه بیان کرد: تلاش می کنیم کیفیت کار را در استان ارتقا دهیم و از نظر کارشناسان و اساتید استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: مشکل نیرو در حوزه پزشکی قانونی وجود دارد و امیدواریم با حمایت دولت و قوه قضاییه جذب پزشک و کارمند را در استان کرمان داشته باشیم.

مدیر کل جدید پزشکی قانونی استان کرمان افزود: برای خدمات رسانی به مناطق دور افتاده از ظرفیت پزشکان بومی استفاده می کنیم و به‌ زودی در شهرستان تازه تاسیس جازموریان نیز در جنوب کرمان نماینده پزشکی قانونی فعال می شود.

آیین تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمان برگزار شد

وجود ۲۵ مرکز پزشکی قانونی در استان کرمان

مدیر کل سابق پزشکی قانونی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: هم اکنون ۲۵ مرکز پزشکی قانونی در سراسر استان کرمان دایر می باشد که از نظر پزشک، امکانات و تجهیزات تامین شده است.

عباس آمیان با اشاره به چالش های پیش رو در ابتدای فعالیت خود اظهار داشت: طی ۱۴ سال ساختمان های پزشکی قانونی در ۱۲ شهر استان را توسعه دادیم و سعی کردیم در همه شهرستان ها مرکز پزشکی قانونی داشته باشیم.

آیین تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمان برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha