پرونده فساد مالی اتاق اصناف جیرفت روی میز عدلیه

از پلمب اتاق رئیس و سایر مسئولین اتاق اصناف جیرفت تا ضبط و انسداد حساب متهمین . سه نفر به عدلیه احضار شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از دادگستری استان کرمان؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از تشکیل پرونده ای تحت عنواد فساد مالی در اتاق اصناف جیرفت خبر داد و گفت:در این رابطه ۲ نفر از مسئولان اتاق اصناف به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع، همچنین مشاور رییس اتاق اصناف نیز به اتهام جعل عنوان و مدارک و ادعای نفوذ برخلاف حق و مقررات تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

افشین صالحی نژاد در تشریح جزییات این اظهار داشت: در این رابطه همچنین مشاور رییس اتاق اصناف نیز به اتهام جعل عنوان و مدارک و ادعای نفوذ برخلاف حق و مقررات تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

این مقام قضایی با هشدار به اینکه دستگاه قضایی در برخورد با فساد خط قرمزی ندارد،اعلام کرد: یک دستگاه خودرو و برخی اموال متهمان پرونده توقیف و ضبط شده است و با دستور قضایی حساب های بانکی اتاق اصناف تا تعیین و تکلیف نهایی و انجام تحقیقات مسدود شده است.

دادستان جیرفت در خصوص پلمب اتاق های اصناف این شهرستان، تاکید کرد: تا تعیین تکلیف نهایی اموال، اتاق رییس و سایر مسئولان اصناف جیرفت پلمب می ماند.

صالحی نژاد به گلایه مندی مردم از وضعیت بازاردر جیرفت اشاره و بیان کرد: با توجه به اعلام جرم صورت گرفته و رسیدگی ویژه توسط معاون دادستان نظر به دخل و تصرف های صورت گرفته در اموال، عدم نظارت بر بازار و شائبه های پیش امده در این خصوص و نیاز به بررسی دقیق موضوع توسط دادستانی دستور پلمب دفاتر اتاق اصناف صادر گردیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بررسی اسناد موجود در اتاق و رسیدگی به اموال ضروری می باشد که تا رفع نیاز قضایی و تعیین و تکلیف موضوع اتاق اصناف پلمب می ماند.

مدعی العموم یادآور شد: بدیهی است؛ در ادامه تحقیقات متهمین جدید در پرونده احضار و در صورت توجه اتهام به صورت جدی مطابق موازین با آنها برخورد خواهد شد.

صالحی نژاد، در خصوص نگرانی مردم از بازار جیرفت، خاطرنشان ساخت: در هفته آینده تیم های دادستانی به بازار ورود خواهند نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha