درمان رایگان کودکان با ناهنجاری مادرزادی در موسسه محکم بیمارستان رازی بیرجند

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجارهای مادرزادی (محکم) از مردم خواست کودکان با ناهنجاری مادرزادی را به موسسه محکم معرفی کنند تا با درمان رایگان آنان هیچ کودکی از درمان باز نماند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، صلاح الدین دلشاد در آیین تجلیل از موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار کرد: این موسسه در بیمارستان رازی بیرجند استقرار دارد و کودکان دارای ناهنجارهای مادرزادی به این محل معرفی شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل این موسسه خیریه تاکنون ۱۸ هزار نفر از کودکان مبتلا به ناهنجاری‌های حاد مادرزادی به طور رایگان درمان شده‌اند، بیان کرد: بیش از ۱۲ نفر از پزشکان حاذق در انواع تخصص‌ها و مهارت‌های متنوع در ۵۶ شعبه فعال و در قالب ۳۵ بیمارستان مجهز دولتی و خصوصی تاکنون این تعداد اعمال جراحی را بدون دریافت هیچگونه هزینه‌ای شناسایی، جراحی و درمان قطعی کرده‌اند.

موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجارهای مادرزادی گفت: موسسه خیریه محکم سال ۱۳۸۴ با انگیزه شناسایی و ارایه رایگان خدمات پزشکی به کودکان و نوجوانان معصوم و محروم دارای ناهنجاری‌های مادرزادی راه‌اندازی شد.

دلشاد با بیان اینکه تاکنون در خراسان جنوبی ۳۱۲ عمل جراحی بر روی کودکان انجام شده‌است، گفت: حدود ۷۰ نفر هم برای انجام عمل جراحی و درمان به تهران اعزام شدند.

وی عنوان کرد: در سیستان و بلوچستان که هفت سال از راه‌اندازی بخش اطفال آن می‌گذرد حدود هفت هزار عمل جراحی، در بندرعباس سه هزار عمل و در ایلام هزار و ۵۰۰ عمل جراحی انجام شد.

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجارهای مادرزادی تصریح کرد: نباید هیچ فردی برای درمان کودکش خانه و زندگی‌اش را بفروشد و ما باید در قبال مسائل مشکلات مردم انجام وظیفه کنیم و اگر انجام وظیفه کردیم هم باید خداوند را شاکر باشیم.

رییس هیات مدیره موسسه محکم در خراسان جنوبی نیز گفت: امسال دومین سالگرد راه اندازی موسسه محکم در خراسان جنوبی است که در این مدت تیم‌های پزشکی این موسسه ۲۱ سفر به استان داشته اند.

حسین خوشایند افزود: موسسه محکم در سال ۸۴ در کشور راه اندازی شد و شعبه موسسه در ۲۴ استان و ۵۶ شهرستان تاکنون راه اندازی شده که ۵۶ بیماری را تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه این موسسه فعالیت خود را با حمایت بخش دولتی، خصوصی و مشارکت مردم در استان دنبال می‌کند، بیان کرد: تاکنون در این موسسه در خراسان جنوبی برای ۲ هزار و ۱۵۰ کودک معاینه و ویزیت و ‌برای ۸۹۸ کودک هم تجویز دارو انجام شده است.

خوشایند بیان کرد: تاکنون عمل جراحی برای ۳۱۲ کودک در استان انجام شده و ۶۷ نفر هم برای عمل جراحی به مراکز درمانی تهران اعزام شدند.

وی از راه اندازی بخش جراحی کودکان در بیمارستان رازی بیرجند با اعتبار ۶۰ هزار ریال در ۲ سال قبل خبرداد و گفت: تجهیز کامل این بخش انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha