فرماندار قایمشهر گفت: در ریل گذاری توسعه پایدار، حوزه فرهنگی و عمرانی در کنار هم دیده شود.

به گزارش طبنا مازندران، جواد مولایی قرا نماینده عالی دولت در شهرستان قائمشهر در جلسه بازآفرینی شهری و شورای تامین مسکن که با حضور روسای دستگاه های اجرایی مرتبط در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در ریل گذاری توسعه پایدار، حوزه فرهنگی و عمرانی در کنار هم دیده شود.

وی با تشکر از دبیرخانه و مجموعه این شورا بابت تلاش و زحمات صورت گرفته، گفت: این جلسات فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم اعتبارات مناسب و در شأن مردم شهرستان را از کشور بگیریم.

فرماندار قائمشهر افزود: مطابق با قانون ۳۰ درصد اعتبارات هر مجموعه ای باید در نقاط کمتر توسعه یافته و بافت فرسوده یا محلات تعیین شده برای بازآفرینی شهری صرف شود تا فاصله بین عمران و آبادی نقاط بافت تاریخی، فرسوده و مناطق توسعه یافته، کم شود و از طرفی توزیع عادلانه اعتبارات صورت گیرد.
مولایی قرا با اشاره به این مهم که بازآفرینی شهری فقط مختص پل سازی، آسفالت، مخابرات، راه و ... نیست بلکه باید شهروندان و جمعیت ساکن در مناطق مختلف هم دیده شوند و برای آنان برنامه داشت، افزود: توسعه و پایداری یک شهر، استان و کشور در گرو موضوعات مختلفی همچون مسائل فرهنگی، اجتماعی، عمرانی است و نمی شود حرف از توسعه پایدار زد اما به فرهنگ و مسائل اجتماعی آن توجه نکرد، از همین رو در ریل گذاری توسعه پایدار، حوزه فرهنگی و عمرانی باید در کنار هم دیده شود و در این زمینه، دستگاه های هلال احمر، بهزیستی، آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، کمیته امداد، محیط زیست، ورزش و جوانان و ..... با آسیب شناسی و شناخت دقیق از نقاط و محلات کمتر توسعه یافته و کم برخوردار باید نگاه، برنامه و تلاش جدی تری داشته باشند تا نشاط، افزایش روحیه نشاط و امیدآفرینی و مهارت آموزی شهروندان و جامعه هدف محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha