بازداشت ۸ جاعل و ۴ کارچاق‌کن در کرمان

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان از شناسایی و دستگیری هشت نفر جاعل، چهار نفر کارچاق‌کن و سه نفر غصب کننده عنوان(تظاهر به امر وکالت) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن نیک‌ ورز ۲۱ مرداد ماه در دیدار کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان با رئیس کل دادگستری اظهار کرد: این مجموعه در سال‌ های اخیر با بهره‌ گیری از رهنمودهای مسئولان دلسوز قوه قضائیه و مددجستن از تجارب سنوات گذشته اقداماتی انجام داده است.

وی از شناسایی و دستگیری هشت نفر جاعل، چهار نفر کارچاق‌کن و سه نفر غصب کننده عنوان(تظاهر به امر وکالت) خبر داد و گفت: طی چند ماه اخیر بالغ بر ۳۰ نفر تحت عنوان اتهامی رشوه‌ دهنده و رشوه گیرنده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌ اند.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان ضمن هشدار جدی به افرادی که قصد دارند با انتساب خود به مسئولان یا هر جایگاهی از قوه قضائیه سوء استفاده نمایند، تاکید کرد: حفاظت و اطلاعات با شدت نسبت به این سودجویان برخورد خواهد نمود و هیچ اغماض و ارفاقی برای این قبیل از افراد قابل پذیرش نیست. چرا که مردم جامعه نسبت به قوه قضائیه بدبین می‌ شوند و بی اعتمادی نسبت به دستگاه قضایی عواقب بدی به دنبال دارد.

نیک ورز تصریح کرد: ارتقاء سلامت و سالم سازی(مبارزه با فساد) یکی از ماموریت‌ های حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه است؛ که در این رابطه تلاش می‌ شود بدنه این دستگاه از عناصر مخل و غیرقابل اصلاح پاک شود. البته حتی الامکان تلاش می‌ شود با مستندسازی و جمع آوری ادله و رعایت اصول طبقه‌ بندی و حیطه بندی، آبروی افراد حفظ شده و لطمه‌ای از این حیث وارد نشود.

وی ابراز داشت: با افرادی که به انحاء مختلف با پذیرش کفالت یا تودیع وثیقه به طور مکرر اقدام به تحصیل مال از طریق نامشروع نموده و موجب خلاصی متهمان از محکمه و مجازات را فراهم می‌ آورند، برخورد قاطعانه خواهد شد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان اظهار داشت: به موازات اقدامات سلبی و قاطعانه با مجرمان، اقدامات صیانتی و پیشگیرانه نیز یکی از ماموریت‌ های حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه است و رویکرد ما همواره پیشگیری بوده است و نه مچ گیری و همواره در کنار کارکنان دستگاه قضایی هستیم و در راستای حل مشکلات آنها نهایت تلاش را داریم.

نیک ورز در خاتمه خاطرنشان ساخت: سامانه تلفنی ۱۵۸۰ پل ارتباطی دائمی بین مردم و عوامل حفاظت و اطلاعات است و هموطنان می‌ توانند در هر لحظه از شبانه‌ روز گزارش خود را از این طریق اعلام کنند. / دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha