پوشش درمانی زائران اربعین از ماهان کرمان تا کربلا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اقدامات ویژه زائران اربعین توسط این نهاد از شهر ماهان کرمان تا مسیرهای واقع در مرزهای غربی، نجف اشرف و کربلای معلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مهدی احمدی نژاد، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پیاده روی اربعین، جلسات متعددی در سطح استان و در سطح دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شده است و خدمات این دانشگاه به زائران اربعین به دو بخش زائرانی که از کشورهای همسایه وارد ایران می شوند و از کرمان برای رسیدن به عتبات عبور می کنند و دیگر زائرانی ایرانی که راهی این سفر معنوی هستند، تقسیم بندی شده است.

وی افزود: برای زائران کشورهای همسایه که از مرزهای شرقی وارد استان کرمان می شوند؛ همانند سال های گذشته موکب شهر ماهان برای آنها در نظر گرفته شده است، که در آنجا خدمات بهداشتی، درمانی و فرهنگی به آنها ارائه می‌ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: برای خدمت رسانی بهتر به زائران پیاده روی اربعین تعداد ۱۵ آمبولانس، ۳ اتوبوس آمبولانس و یک موتورلانس به همراه ۴۵ نفر از تکنیسین ها و کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان کرمان به مرزهای غربی کشور اعزام شده‌ اند.

دکتر احمدی نژاد راه اندازی موکب در نجف اشرف را از دیگر اقدامات دانشگاه عنوان و بیان کرد: این موکب پذیرای دانشجویان از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است؛ که تا این لحظه ۲ هزار و ۷۰۰ نفر ازدانشجویان برای حضور ثبت نام کرده‌ اند و در این موکب دانشجویان می‌ توانند یک شبانه روز در آن اقامت داشته باشند.

وی همچنین از برپایی موکب شهدای سلامت در نزدیکی شهر کربلا خبر داد و خاطرنشان داد: در این موکب خدمات بهداشتی و درمانی به زائران پیاده روی اربعین ارائه می‌ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha