خدمات رسانی ۴۰۰ جهادگر عرصه سلامت استان فارس به زائران اربعین حسینی

جهادگر عرصه سلامت استان به نیابت از هزار و ۵۰۰۰ شهید فارس به زائران اربعین حسینی، خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس گفت: ۴۰۰ جهادگر عرصه سلامت استان فارس، در قالب ۱۴ درمانگاه جهادی تخصصی، خدمات بهداشتی درمانی به زائران حضرت امام حسین (ع) ارایه می‌دهند. سرهنگ پاسدار حسین صمصام گفت: ۱۴ درمانگاه جهادی به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بسیج جامعه پزشکی استان فارس در ایام اربعین حسینی در کشور عراق تجهیز و راه‌اندازی شده است. وی افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، قرارگاه اربعین بسیج جامعه پزشکی استان فارس در اردیبهشت امسال تشکیل شد که با اعلام فراخوان، حدود هزار و ۱۲۰ جهادگر سلامت استان فارس برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) داوطلب شدند که از این تعداد ۴۰۰ نفر بر اساس ساختار و نیازمندی‌های درمانگاه‌های جهادی انتخاب و برای خدمت در ۱۴ درمانگاه جهادی شبانه‌روزی سازماندهی شده اند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس گفت: با توجه به تجربه پارسال، فعالیت‌های امسال نیز به صورت موکب محوری دنبال می‌شود و تلاش بر این است که با هم‌افزایی و ارتباط بیشتر با ستاد عتبات عالیات استان، در سال‌های آینده، همه موکب‌های استان فارس خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین حسینی (ع) ارائه دهند. به گفته او، هر درمانگاه جهادی از سوی دو مرکز درمانی پشتیبانی و حمایت می‌شود که تجهیزات موردنیاز در این زمینه تهیه و به کشور عراق ارسال شده است. سرهنگ صمصام گفت: در این ۱۴ درمانگاه جهادی، ۱۵ پزشک متخصص، ۳۲ پزشک عمومی، ۸ داروساز، ۴ دندان پزشک و ۳۴۱ پرستار و کادر پیراپزشکی حضور دارند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان و زنده نگه داشتن یاد و نام و ایثارگری‌ های آنان گفت: این خدمات به نیابت از ۱۵ هزار شهید استان فارس، ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha