«ناهید کیانی» نایب قهرمان المپیک شد؛ تاریخ سازی دختر ایران با کسب مدال نقره

ناهید کیانی در فینال تکواندو المپیک ۲۰۲۴ پاریس به نایب قهرمانی رسید و تاریخ ساز شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری سلامت (طبنا)روز دوم مسابقات تکواندو المپیک پاریس ۲۰۲۴ امروز _پنجشنبه هجدهم مرداد_ پیگیری شد. ناهید کیانی نماینده کشورمان در وزن ۵۷- کیلوگرم در دیدار فینال مقابل یوجین کیم از کره قرار گرفت. کیانی راند نخست مبارزه ۵ بر یک و راند دوم را با نتیجه ۹ بر صفر به حریف واگذار کرد. کیانی با نایب قهرمانی در المپیک پاریس ضمن کسب دومین نقره کاروان ایران، به عنوان دختر ایران تاریخ سازی کرد.

کیانی در مسابقه نخست به مبارزه کیمیا علیزاده از بلغارستان رفت. وی در راند اول با نتیجه ۱۰ بر ۷ مغلوب شد و در راند دوم با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری رسید تا مبارزه سه رانده شود. در راند سوم مبارزه، کیانی با جنگندگی بالا در ثانیه‌های پایانی موفق شد نتیجه تساوی هفت بر هفت را به سود خود کند و به پیروزی برسد.

وی در دومین مبارزه مقابل تکواندوکار تونس مبارزه کرد. وی راند اول را با نتیجه ۵ بر ۲ به نام خود کرد و راند دوم با نتیجه ۳ بر صفر واگذار کرد تا با تساوی، بازی سه رانده شود. کیانی در راند آخر ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و مقتدرانه راهی نیمه نهایی شد. کیانی در مرحله نیمه نهایی به مصاف لاتیتا آون از کشور لبنان رفت. این دیدار در راند اول با نتیجه ۱۰ بر ۳ و راند دوم با نتیجه ۹ بر صفر به سود کیانی تمام شد تا دختر ایران به مرحله فینال بازی‌های المپیک راه یابد. ناهید کیانی با این پیروزی نخستین بانوی تاریخ ورزش کشورمان است که به فینال بازی‌های المپیک صعود کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha