علائم اولیه بیماری هپاتیت در کودکان چیست؟

علائم اولیه بیماری هپاتیت در کودکان شامل خستگی و ضعف، زردی، درد و تورم شکم، از دست دادن اشتها و حالت تهوع می‌شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (طبنا)افراد در همه گروه‌های سنی ممکن است در معرض ابتلاء به بیماری هپاتیت قرار بگیرند، هپاتیت به معنای التهاب کبد ناشی از عفونت‌های ویروسی است؛ متخصصان معتقدند که تشخیص به موقع علائم و نشانه‌های بیماری هپاتیت به درمان مؤثرتر آن کمک می‌کند، انواع مختلف هپاتیت شامل هپاتیت A، B، C، D و E می‌‏شود که هپاتیت A و B در میان افراد جوان‌تر رایج است، هپاتیت B معمولاً از طریق تماس با مایعات عفونی بدن منتقل می‏‌شود، هپاتیت A نیز از طریق آب و غذای آلوده انتقال پیدا می‌کند، در صورتی که این بیماری‌ها درمان نشود باعث بروز التهاب می‌شود و به کبد آسیب وارد می‌کند، در ادامه به بررسی علائم اولیه این بیماری در کودکان می‌پردازیم:

خستگی و ضعف

خستگی و ضعف بدون دلیل در کودکان ممکن است یکی از علائم اولیه بیماری هپاتیت در نظر گرفته شود، این خستگی به نوعی است که افراد توان انجام دادن کارهای روزمره یا بازی کردن را ندارند.

زردی

یکی از علائم هپاتیت زردی است که با زرد شدن پوست و چشم‌ها مشخص می‏‌شود، تجمع رنگدانه زرد بیلی‌روبین در خون دلیل بروز این اتفاق است، بنابراین لازم است والدین در صورت مشاهده تغییر رنگ پوست و چشم‌های کودکان خود به پزشک مراجعه کنند.

درد و تورم شکم

کودکان مبتلا به هپاتیت معمولاً دل درد، به ویژه در قسمت بالای سمت راست شکم، را احساس می‌کند، همچنین ممکن است محل قرار گرفتن کبد در شکم دچار التهاب شود.

از دست دادن اشتها

کودکان مبتلا به هپاتیت اغلب تمایلی به خوردن یا نوشیدن ندارند، بنابراین دچار کم آبی بدن می‌‎شوند و وزن از دست می‌دهند.

احساس حالت تهوع و استفراغ

حالت تهوع و استفراغ از جمله علائم اولیه بیماری هپاتیت در میان افراد جوان است، در صورتی که این علائم درمان نشود باعث کم آبی بدن و از دست دادن اشتها می‌‎شود.

مدفوع کم‌رنگ و ادرار تیره

تغییر رنگ مدفوع و ادرار ممکن است از جمله علائم بیماری کبدی باشد، به نظر می‌رسد که مدفوع کم‌رنگ یا ادرار تیره جزو نشانه‌های اولیه بیماری هپاتیت در کودکان است.

علائم شبه‌آنفلوانزا

علائم اولیه بیماری هپاتیت در کودکان ممکن است شامل تب و نشانه‌های شبه آنفلوانزا مانند سردرد، درد مفاصل و درد عضلانی شود، این علائم معمولاً قبل از نشانه‌های دیگر مانند زردی بروز پیدا می‌کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha