رویداد نجومی شهاب باران را در کویر کرمان تماشا کنید

سرپرست معاونت گردشگری میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از برگزاری رویداد گردشگری "شهاب باران برساوشی" در کرمان خبر داد.

معین افضلی گفت: رویداد گردشگری نجوم با همکاری و همراهی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و همزمان با بارش شهاب سنگی برساوشی در کرمان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در کویر کرمان شب‌ های ابری کمی وجود دارد و خیلی اوقات آسمان صاف و بدون ابر را داریم و ستاره‌ ها در شب کویر انگار به شما نزدیک‌ ترند و همین عوامل سبب می‌ شود؛ کویر یکی از بهترین مکان‌ ها برای رصد ستارگان و دیدن آسمانی پرستاره و شگفت‌ انگیز باشند.

سرپرست معاونت گردشگری کرمان در ادامه بیان کرد: بارش شهابی برساوشی از مهم‌ترین بارش‌ های شهابی سالیانه است؛ که معمولاً از بیست و هفتم تیر ماه تا سوم شهریور ماه(بیش از یک ماه) ادامه دارد و این مدت بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی محسوب می شود، که بهترین موقعیت برای علاقمندان به رصد آسمان و کهکشان به شمار می آید.

افضلی اظهار کرد: اوج این بارش شهابی معمولاً در ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه هر سال رخ می‌ دهد، که بیابان لوت شهداد بهترین موقعیت برای رویت این پدیده بوده و با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رویداد ویژه‌ ای برای علاقه‌ مندان این شهاب باران در نیمه دوم مرداد سالجاری برگزار و بیابان لوت شهداد پذیرای مشتاقان نجوم و این پدیده آسمانی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha