تهیه برنامه عملیاتی مقابله با تهدیدات پشه آئدس در استان کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر تهیه و تدوین برنامه عملیاتی مقابله با تهدیدات پشه آئدس در استان تاکید و بیان کرد: این برنامه باید برای همه سطوح مختلف تهیه و جمع آوری شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر "مهدی احمدی نژاد" در پنجمین جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با بیماری های منتقله از پشه آئدس، مشارکت سازمان های دیگر برای مقابله با پشه آئدس را ضروری دانست و افزود: وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی استان برای مقابله با این تهدید باید تهیه و به آنها منتقل شود.

وی افزود: برگزاری مانورهای دور میزی و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه پزشکان عمومی در شهرستان‌ ها، از اولویت های مقابله با بیماری‌ های منتقله از پشه آئدس می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان پشه آئدس صید نشده است و گزارشی از ابتلا به بیماری تب دنگی در استان گزارش نشده است، اظهار داشت: در عین حال باید آمادگی کامل را برای مقابله با بیماری داشته باشیم.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه بیان داشت: از ۱۴ روز قبل یک مورد به تعداد مبتلایان به تب دنگی در کشور افزوده شده و تعداد مبتلایان به ۱۵۲ مورد رسیده و این نشان دهنده کنترل روند ورود بیماری و کنترل گسترش آن است.

دکتر"سعید صحبتی" خاطرنشان ساخت: تعداد شهرهای آلوده در کشور همان ۴۰ شهر و ۹ استان است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha