متلاشی شدن شبکه معاملات ربوی و پولشویی در شرق کرمان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم از انهدام شبکه معاملات ربوی و پولشویی در شرق کرمان خبر داد و گفت: ۲ متهم در این خصوص بازداشت و تعدادی متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ بهنام جعفری زاده با اشاره به متلاشی شدن شبکه معاملات ربوی و پولشویی در شرق استان کرمان، گفت: اعضای این شبکه فساد در پوشش بنگاه معاملاتی خودرو، اقدام به پولشویی و پرداخت پول‌ های سودی(معاملات ربوی) می کردند.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک بنگاه خرید و فروش خودرو نیز پلمب شده است، بیان کرد: مالک و دست اندرکاران این واحد صنفی نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند و در این پرونده ردپای برخی افراد صاحب نفوذ از جمله یک وکیل نیز دیده می‌ شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم ضمن قدردانی از اقدامات فنی و اطلاعاتی، حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان، ادامه داد: پس از کسب گزارش‌ های متعدد مبنی بر اینکه اشخاصی در ظاهر با انجام معامله‌ خودرو در بنگاه معاملاتی و در واقع با تشکیل باند اقدام به پرداخت پول سودی و دریافت سودهای بسیار کلان و جعل اسناد و معاملات صوری می کنند، موضوع تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفت.

جعفری زاده اضافه کرد: پس از بررسی‌ های لازم و جمع آوری ادله‌ کافی با دستور بازپرس شعبه‌ دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بم متهمان دستگیر و با قرار نظارت قضایی این واحد صنفی به علت اینکه مکان وقوع جرائم فوق بوده تا اطلاع ثانوی پلمپ شد.

وی ضمن هشدار جدی به افرادی که در زمینه‌ معاملات ربوی و جعل اسناد و معاملات صوری و پولشویی فعالیت می‌کنند و همچنین کلیه‌ بنگاه‌های فعال در شهرستان که معاملات نامتعارف و خارج از چارچوب قانون انجام می‌دهند، بیان داشت: چنانچه شخص یا اشخاصی از این بنگاه معاملاتی یا بنگاه‌های دیگر شکایتی دارند به دفتر دادستانی شهرستان بم مراجعه کنند./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha