وداع پیرغلامان حسینی با مردمان دیار مقاومت

آیین پایانی بیست‌ و یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ آیین پایانی بیست‌ و یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور حدود ۵۰۰ پیرغلام داخلی و خارجی در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این آیین اظهار کرد: تکریم و تجلیل از پیرغلامان حسینی بر همه لازم و ضروری است.

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین «حسن علیدادی‌ سلیمانی» خطاب به پیرغلامان حسینی بیان داشت: شما در نگاه دینی ما بنیانگذار سنت حسنه هستید و هر کسی سنت حسنه‌ ای را بنا بگذارد، تجلیل از او بر هر انسان معتقد به ارزش‌ ها لازم و ضروری است.

وی اظهار داشت: هر فردی که شما، پیرغلامان را دوست داشته باشد، از بابی دوست دارد که امام حسین (ع) را دوست دارد و شما در مکتب و خیمه سیدالشهداء خدمت کرده‌اید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خاطرنشان ساخت: پیرغلامان و خادمان حسینی پرچم‌ دار و مروج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

استاندار کرمان نیز در آیین پایانی بیست‌ و یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در حسینیه ثارالله اظهار کرد: برنامه‌ های مفصلی در اجلاس پیرغلامان از جمله بزم‌ خوانی در بیت‌ الزهرا(س)، گلزار شهدا، ویژه‌ برنامه شعر آیینی و شرکت پیرغلامان در روضه‌ های خانگی کرمان و تجلیل از خانواده معظم شهدا اجرا شد.

«محمد مهدی فداکار» بیان داشت: مدح اهل بیت(ع) نعمتی است؛ که خدا به شما پیرغلامان حسینی عطا داشته و فعالیت‌ های شما از عمق جان است و دل‌ ها را متحول می‌کنید.

وی تصریح کرد: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت بی‌ بدیلی‌ است؛ که فرهنگ عاشورایی و حسینی از نسلی به نسل‌ های دیگر منتقل شود.

استاندار کرمان اظهار داشت: برگزاری اجلاس پیرغلامان حرکت ارزشمندی است و در این آیین از پیرغلامان حسینی تجلیل می‌ شود و جوانان از اخلاق، رفتار، کردار و منش پیرغلامان درس می‌ گیرند.

وداع پیرغلامان حسینی با مردمان دیار مقاومت

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز که حامل پیام رئیس سازمان صدا و سیما بود، متن بیانیه پیمان جبلی به بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی را قرائت کرد.

احمد علیرمضانی متن پیام را بدین شرح قرائت کرد، که در آن گفته شده بود: کرمان هر سال میزبان هزاران دلداده حسینی از شبه قاره هند است که با پای پیاده راهی اربعین می‌ شوند. پس برگزاری این اجلاس در استان کرمان طبیعی و منطقی است و این استان ولایی و حسینی همواره محملی برای رشد خادمان اهل بیت قلمداد می‌ شود و نفس کشیدن در این شهر را باید قدر دانست.

شایان ذکر است؛ بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی از نهم تا یازدهم مرداد سال جاری با شعار «کرمان حسین‌ آباد ایران» و با حضور ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی از سراسر ایران و کشورهای ترکیه، آلمان، کلمبیا، نیجریه، افغانستان، پاکستان، هند، عراق، لبنان، یمن، آمریکای جنوبی و آفریقا برگزار شد.

در انتهای این مراسم، پرچم مطهر حرم حسینی به رسم هر ساله به استان خراسان رضوی میزبان بعدی اجلاسیه در سال آینده تحویل داده شد.

وداع پیرغلامان حسینی با مردمان دیار مقاومت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha