مساحت حریق در منابع طبیعی گلستان ۵۰ درصد کاهش داشته است

گرگان- مدیرکل منابع طبیعی گلستان گفت: طی مقایسه ۴ ماهه نخست امسال کاهش ۵۰ درصدی در مساحت حریق مراتع را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

حمید سلامتی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگار سلامت گفت: طی ۴ ماه نخست امسال ۴۵ مورد حریق ثبت شده به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۶ درصدی را داشته‌ایم.

وی افزود: در این مدت بیشترین مقدار حریق مربوط به جنگل‌های دست کاشت به میزان ۱۹ فقره و با مساحت ۳ هزار و ۲۱۴ مترمربعی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطر نشان کرد: تاکنون کاهش ۵۴ درصدی در تعداد حریق در جنگل‌های طبیعی و کاهش ۹۱ درصدی در مساحت این عرصه را شاهد هستیم.

سلامتی با اشاره به افزایش آتش سوزی در چند روز اخیر به دلیل گرمای شدید خاطر نشان کرد: از ابتدای مرداد ماه سال‌جاری تاکنون ۸ حریق به مساحت ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع داشته‌ایم که بیشترین آن در شهرستان مرزی مراوه‌تپه با میزان ۵۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع و کمترین آن در شهرستان‌های گرگان و بندر گز با میزان ۵۰ مترمربع برای هرکدام به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: به منظور صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان تاکنون ۶۱۲ کیلومتر آتش بر احداث شده تا علاوه بر کنترل حریق‌های احتمالی از میراث کهن جنگل‌های هیرکانی حفاظت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha