آیفون در بازار موبایل چین به رتبه ششم سقوط کرد

آیفون در بازار موبایل چین به رتبه ششم سقوط کرد

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)براساس داده‌های کانالیس، فروش گوشی آیفون در چین نسبت‌به سال گذشته ۶٫۷ درصد کاهش یافته است. این افت به رقابت شدید با برندهای داخلی مانند ویوو، اوپو، آنر، شیائومی و به‌خصوص هواوی نسبت داده می‌شود.

کانالیس می‌گوید بازار گوشی‌های هوشمند چین در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ نسبت‌به بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل به‌طور کلی ۱۰ درصد رشد کرد و فروش گوشی‌های هوشمند در این مدت از ۷۰ میلیون دستگاه فراتر رفت. ویوو با فروش ۱۳٫۱ میلیون دستگاه جایگاه اول را به‌خود اختصاص داد و ۱۹ درصد از سهم بازار را به‌دست آورد. اوپو با فروش ۱۱٫۳ میلیون گوشی، آنر با فروش ۱۰٫۷ میلیون گوشی و هواوی با فروش ۱۰٫۶ میلیون گوشی به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

افزایش ۱۷ درصدی فروش گوشی‌های شیائومی در سه‌ماهه‌ی دوم سال میلادی جاری نسبت‌به سال قبل باعث شد این برند بار دیگر به جمع پنج شرکت برتر اضافه شود و در بازه‌ی زمانی مذکور ۱۰ میلیون دستگاه روانه‌ی این بازار کرد. فروش گوشی‌های اپل در این مدت به ۹٫۷ میلیون دستگاه رسید که نشان دهنده‌ی سهم ۱۴ درصدی این شرکت در بازار چین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha