رفع مشکل زمین شهرستان خرمدره ظرف یک ماه آینده

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، باتوجه به تاخیر در اجرای پروژه ساخت مسکن در شهرستان خرمدره، گفت: بدلیل وجود اختلافات و مشکلات بوجود آمده در اجرای پروژه طبق حل و فصل مشکلات،ظرف یک ماه آینده مشکل زمین خرمدره مرتفع و عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، جعفر قزوینیان شامگاه روز شنبه(۶ مرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با اشاره به اجرای بزرگترین طرح عمرانی کشور تحت عنوان طرح ملی مسکن در حال اجرا است، اظهار کرد: سهم استان زنجان در این طرح ۶۸ هزار و۱۱۲ واحد است.

وی افزود: از تعداد سهم استان زنجان در طرح ملی مسکن تعداد ۴۸ هزار و۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد روستایی می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه از ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری، ۲۷ هزار واحد مسکن حمایتی است، بیان کرد: از این تعداد ۲۰ هزار واحد مسکن عملیاتی شده و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی را دارد.
قزوینیان با بیان اینکه ۷ هزار واحد مسکن در سطح استان زنجان به مرحله عملیاتی نرسیده است، افزود: دلیل عملیاتی نشدن این تعداد واحد مسکن به دلیل عدم تامین زمین بوده که فعالیت های چشمگیری در طی سال گذشته و جاری در این خصوص در حال انجام است.

وی با اشاره به وضعیت مسکن شهرستان های ابهر و خرمدره بیان کرد: در این شهرستان ها ۳ پروژه در حال اجرا است و مشکل تامین زمین در کل استان وجود دارد ولی به تناسب جمعیتی شرایط متفاوت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه در برنامه ریزی این اداره کل تامین زمین در این شهرستان ابهر در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: در این راستا یک زمین ۲۰۰ هکتاری از سوی سازمان منابع طبیعی واگذار شده است که در حال مطالعات قرار دارد تا وارد چرخه تامین زمین و ساخت مسکن شود.

قزوینیان با بیان اینکه در شهرستان خرمدره نیز زمینی از سوی بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن خریداری و آغاز عملیات اجرایی آن طی یک سال و نیم گذشته انجام شد، تصریح کرد: ولی متاسفانه به دلیل وجود اختلاف بنیاد مستضعفان با شهرداری و راه و شهرسازی، شروع اجرا پروژه منجر به تاخیر شد و طبق حل و فصل مشکلات در بنیاد مستضعفان کشور، ظرف یک ماه آینده مشکل زمین خرمدره مرتفع و عملیاتی شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha