بهره‌ برداری از دو نیروگاه‌ خورشیدی با فناوری روز دنیا در بردسیر

دو نیروگاه خورشیدی ۲/۵ مگاواتی در شهرستان بردسیر استان کرمان با مجموع ظرفیت ۵ مگاوات با فناوری Topcon به بهره‌ برداری رسیدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ طبق گفته یکی از کارشناسان نظارت بر تولید شرکت برق منطقه ای کرمان در رابطه با فناوری بکار رفته در این نیروگاه ها گفت: پنل‌ های مورد استفاده در این نیروگاه‌ها دارای ظرفیت ۵۷۰ وات و از نوع دورو (Bifacial) هستند و از فناوری Topcon بهره می‌برند.

وی افزود: این فناوری در سال ۲۰۱۹ به مرحله تجاری رسیده و برای پنل‌های N-Type اعمال شده است؛ که موجب افزایش کارایی و کاهش اتلاف انرژی خروجی در سال اول و طول دوره بهره‌ برداری می‌ شود.

شایان ذکر تست؛ در جلسه بررسی و ارزیابی اتصال نیروگاه‌ های بردسیر که با حضور نمایندگان ساتبا، شرکت برق منطقه‌ ای کرمان، شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان و شرکت مانا انرژی مهر نسیم برگزار شد، پس از بررسی‌ های لازم و بازدید از نیروگاه، اتصال نیروگاه به شبکه و پلمپ کنتور آن‌ها تایید شد.

عملیات اجرایی این پروژه توسط شرکت مانا انرژی مهر نسیم از مهرماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده و نیروگاه‌ ها در کیلومتر ۱۸ جاده بردسیر-سیرجان واقع شده‌ اند.

با بهره‌برداری از این دو نیروگاه، ظرفیت نیروگاه‌ های خورشیدی استان کرمان به ۱۵۰ مگاوات افزایش یافت، که نشان‌ دهنده همت و نگاه استان به سمت توسعه و بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha