پای فدراسیونی‌ ها به پرونده فساد فوتبال باز شد

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال، گفت: در راستای رسیدگی به فساد در باشگاه مس رفسنجان برای چند نفر از مسئولان باشگاه و لیگ، کمیته داوران و گزارشگران ورزشی پرونده تشکیل و تفهیم اتهام شدند؛ که اکنون با تامین‌ های مناسب آزاد هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از دادگستری استان کرمان؛ اصغر جهانگیر گفت: در پرونده فساد در فوتبال ۵ نفر جدید احضار شدند؛ که در بین این افراد رئیس وقت کمیته مسابقات لیگ برتر و دبیر وقت سازمان لیگ برتر حضور دارند.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال، گفت: در راستای رسیدگی به فساد در باشگاه مس رفسنجان، برای چند نفر از مسئولان باشگاه و لیگ، کمیته داوران و گزارشگران ورزشی پرونده تشکیل و تفهیم اتهام شدند، که اکنون با تامین‌ های مناسب آزاد هستند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: مدیر عامل سابق باشگاه گل گهر سیرجان با سپردن وثیقه در تاریخ ۲۴ تیر ماه سال جاری از زندان آزاد شده است، اخیرا نیز ۵ نفر جدید در همین ارتباط احضار شده‌ اند.

به گفته جهانگیر؛ فساد در فوتبال از دو جنبه مسئله مهمی در جامعه است؛ ابتدا از منظر تیم‌ هایی که با زحمات زیاد در مسابقات شرکت و با بازی‌ های جوانمردانه تلاش می‌ کنند به حقوق خود برسند، از این رو موضوع جوانمردی بسیار مهم است که باید تلاش‌ های مجموعه‌ هایی که در این زمینه صادقانه کار می‌ کنند، با فساد هدر نرود.

وی اظهار داشت: نکته دوم، تدارکاتی مانند شناسایی، معرفی، خرید و فروش بازیکن، دلالی و اسپانسرها است؛ این موضوع در مجموعه فوتبال با توجه به اینکه پولی که امروزه در این مجموعه‌ها صرف می‌ شود، به صورت مستقیم و غیر مستقیم از اموال بیت‌ المال است، بسیار مهم است؛ از این رو لازم است؛ در هر دو جنبه دقت شود و نظارت صورت گیرد.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان ساخت: امیدواریم که با دقت‌ هایی که توسط مجموعه فدراسیون فوتبال و نهادهای نظارتی می‌ شود، در بخش‌ های مختلف از جمله فوتبال یک محیط پاک و سالم برای رقابت‌ های جوانمردانه را شاهد باشیم.


شایان ذکر است؛ پیگیری‌ های مرکز رسانه قوه قضائیه از جزئیات پرونده نشان می‌ دهد، دو نفر از مسئولان وقت فدراسیون فوتبال و مدیر عامل وقت باشگاه شمس آذر با قرار مناسب در بازداشت هستند.

همچنین در ادامه رسیدگی به پرونده فساد فوتبال و تحقیقات به عمل آمده، مدیر عامل سابق یکی دیگر از باشگاه‌ های لیگ برتری فوتبال نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال، رئیس وقت کمیته وقت آموزش فدراسیون فوتبال، سرپرست وقت فدراسیون فوتبال، یکی از مجری‌های برنامه‌های ورزشی صداوسیما، رئیس وقت کمیته مسابقات لیگ برتر، دبیر وقت سازمان لیگ برتر در سال ۱۳۹۹_ ۱۳۹۸ نیز به اتهام اخذ رشوه به دستگاه قضایی در استان کرمان احضار شده‌ اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha