انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی استان کرمان آغاز به کار کرد

با حضور معاون وزیر میراث‌ فرهنگی، انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی استان کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ با حضور فریدون فعالی مشاور قائم مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی، سعید شاهرخی مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان و جمعی از اعضای انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی کرمان، دفتر این انجمن افتتاح شد.

مشاور قائم مقام وزیر میراث‌ فرهنگی در این مراسم؛ با اشاره به اهمیت تبیین وظیفه ملی در پاسداشت میراث‌ فرهنگی، گفت: کرمان از استان‌ های پیشرو در فعالیت خیرین میراث‌ فرهنگی بوده و شروع فعالیت رسمی انجمن در استان زمینه حضور علاقمندان این حوزه در داخل و خارج کشور را فراهم می‌ کند.

فریدون فعالی بیان کرد: با فعالیت انجمن خیرین استان کرمان می‌ توان اهمیت هویت بخشی ملی را برای مردم معرفی و شاهد همراهی بیشتر و بهتر از طرف جامعه در حفظ و حراست میراث‌ فرهنگی ملموس و ناملموس باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با ابلاغ احکام رییس، نایب رییس و اعضا انجمن از طرف معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی راه‌ اندازی، تعریف و تشکیل ساختار برای حرکت رو به جلو در جلب نظر افکار عمومی به خصوص خیرین در حفاظت از میراث‌ فرهنگی آماده می‌ شود.

معاون وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی سازمانی مردم نهاد، غیرانتفاعی و غیردولتی است؛ که اهدافی چون ایجاد زمینه مشارکت و جلب سرمایه برای مرمت، احیا و ساماندهی میراث‌ فرهنگی، مشارکت در راه‌ اندازی موزه، پاسداری از میراث ناملموس، تشکیل بانک آماری خیرین، تشکیل بانک اطلاعاتی ابنیه تاریخی و حفظ و احیا میراث در خطر را دنبال می‌ کند و این انجمن ملی با حضور ایرانیان مقیم خارج کشور به سمت بین‌ المللی شدن در حرکت است.

انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی استان کرمان آغاز به کار کرد

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمان نیز؛ ضمن سپاس گذاری از حضور خیرین حوزه میراث‌ فرهنگی از دیرباز تاکنون در حراست از مواریث‌ فرهنگی گفت: خیرین میراث‌ فرهنگی از خانواده میراث بوده و پیشگامان حفاظت، ساماندهی و حراست میراث ملموس و ناملموس استان هستند.

سعید شاهرخی افزود: دارایی کرمان در بخش میراث‌ فرهنگی متنوع و بی‌ پایان بوده و قسمت میراث ملموس، ناملموس، منقول و غیرمنقول انجمن خیرین الگوی شایسته در حفظ و اشاعه میراث‌ فرهنگی استان است.

وی بیان کرد: با حضور خیرین میراث فرهنگی کرمان به جایگاه شایسته خود در این حوزه خواهد رسید و کرمان در احیا و حفظ آثار تاریخی از طرف بخش خصوص پیشران بوده و شعار انجمن خیرین با عنوان « شما یار دیار امروزید و یادگار ماندگار فردا » سرلوحه خیرین استان کرمان است.

لازم به ذکر است؛ در حاشیه این نشست فریدون فعالی مشاور قائم مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی احکام رییس، نایب رییس و اعضا را اهدا و سپس با حضور سعید شاهرخی مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به عنوان رییس انجمن خیرین استان، سید محمد علی گلاب‌ زاده مدیر مرکز کرمان‌ شناسی و نایب رییس انجمن خیرین؛ انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی استان کرمان را افتتاح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha