افتتاح نخستین مرکز پیش مهارتی پسرانه اوتیسم بالای ۱۴ سال کشور در کرمان

بمناسبت هفته بهزیستی و با حضور مدیر کل بهزیستی استان کرمان و معاونین این اداره کل؛ نخستین مرکز روزانه پیش مهارتی پسرانه اوتیسم بالای ۱۴ سال کشور در کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نخستین مرکز روزانه پیش مهارتی پسرانه اوتیسم بالای ۱۴ سال کشور با حضور علیرضا وحید زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان، احمد شفیعی معاون امور توانبخشی، خسرو ملکشاهی معاون امور توسعه پیشگیری، محمدرضا سخی مدیر عامل موسسه خیریه کودکان و نوجوانان اوتیسم روشنای فردای کرمان و جمعی از کارشناسان تخصصی اداره کل بهزیستی استان، در مرکز اوتیسم امام علی(ع) کرمان افتتاح شد.

محمد رضا سخی مدیر عامل موسسه خیریه کودکان و نوجوانان اوتیسم روشنای فردای کرمان در مراسم افتتاحیه این مرکز؛ طی سخنانی، گفت: موسسه خیریه کودکان و نوجوانان اوتیسم روشنای فردای کرمان با ایجاد موسساتی چون مرکز اوتیسم امام علی(ع) ( ویژه افراد زیر ۱۴ سال) با ظرفیت ۸۰ نفر در دو شیفت صبح و بعد از ظهر، مرکز حرفه آموزی امام علی(ع) با ظرفیت ۷۰ نفر با کارگاه های مختلف سفالگری، خیاطی، پته، فیروزه کوبی، رزین، چرم دوزی و... ، تشکیل گروه هنری تئاتر، کلینیک جامع امام علی(ع) در خیابان فیروزه شامل ارائه خدمات کار درمانی، فیزیو تراپی شنوایی سنجی، بینایی سنجی و.... خدمات متنوعی را به جامعه اوتیسم کرمان ارائه می دهد.

وی افزود: امروز نیز شاهد افتتاح مرکز روزانه پیش مهارتی پسرانه اوتیسم بالای ۱۴ سال امام علی(ع) کرمان بودیم؛ که بر اساس دستور مدیر کل بهزیستی استان و نگرانی خانواده های دارای فرزند اوتیسم این مرکز تاسیس شد.

علیرضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز در این مراسم اظهار داشت: موسسه روشنای فردا از موسسات موثری است؛ که روی فعالیت‌ هایی تمرکز کرده که فوق العاده نیاز نظام اجتماعی ما می باشد.

وی ابراز داشت: پرچم اوتیسم کرمان امروز دست این موسسه است و این مجموعه خدمات کامل و جامعی را به فرزندان دارای اوتیسم ارائه می دهد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان، بیان داشت: در گذشته که این اختلالات شناخته شده نبود، این فرزندان دچار مشکلات زیادی می شدند و هرچه که سن آنها بالا می رفت این مشکلات هم برای فرد و خم جامعه حادتر می شد، اما الان با شناخت این اختلالات و خدماتی که باید به آنها ارائه شود ، زحمات تلاش ها و فعالیت های بزرگ این مراکز برای ما قابل درک است.

وحید زاده تصریح کرد: حواس جامعه باید به این مازاد های اجتماعی باشد و ساز و کارهای کنترل و کاهش آسیب ها باید براساس نیاز جامعه تهیه و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه اختلال اوتیسم عموما مبنای ژنتیک دارد، اظهار داشت: آمار اوتیسم در جهان ۱ به ۵ نفراست و این زنگ خطری برای همه ما باید باشد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان؛ اذعان داشت: مرکز روزانه پیش مهارتی پسرانه اوتیسم بالای ۱۴ سال اولین مرکز از این نوع در کشور است؛ که در 750 متر مربع با کارگاه های مختلف گلیم بافی ، قالی بافی، رزین، چرم دوزی، سفالگری و...در مجموعه دهکده سلامت خیریه مولی الموحدین به بهره برداری رسیده است .

وی خاطرنشان ساخت: با افتتاح این مرکز خلا مراکز روزانه مربوط به طیف اوتیسم بر طرف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha