مشعل المپیک دانش آموزان دوره ابتدایی کشور در شیراز روشن شد

باحضور هزار و پانصدو پنجاه دانش آموز دوره ابتدایی کشور در شیراز؛ مشعل المپیک دانش آموزان دوره ابتدایی کشور در شیراز روشن شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور گفت: در مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره ابتدایی کشور در شیراز بیش از ۱۵۵۰ دانش آموز ورزشکار شامل ۷۶۰ دانش آموز پسر و ۷۹۰ دانش آموز دختر حضور دارند.


حسین بابویی در آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره ابتدایی سراسر کشور در محل دبیرستان عشایری متوسطه اول شهید بهشتی شیراز گفت:دانش آموزان به عنوان نخبه ورزشی در این مسابقات حضور دارند، بنابراین باید تلاش کنند در مسابقات ملی وبین المللی حضوری پررنگ داشته باشند.


مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان ورزشکار شرکت کننده در این رقابت‌های ورزشی به یک عنصر موثر و فعال در جامعه تبدیل می‌شوند.


بابویی بااشاره به مبین قدرتی؛ دانش اموز اهل کوار استان فارس که در حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ شجاعانه ایستاد تصریح کرد: هدف ما از برگزاری مسابقات ورزشی این است که دانش اموزان به جایگاه مبین قدرتی که از خانواده خود دفاع کرد و شجاعانه در برابر داعش ایستاد برسند.


وی اضافه کرد: برگزاری رقابت‌های ورزشی در مدارس به ما کمک می‌کند تا دانش آموزانی شجاع، متدین و مدافع وطن تربیت کنیم.


رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور، خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات بیش از ۱۵۵۰ دانش آموز ورزشکار دوره ابتدایی سراسر کشور شامل ۷۶۰ دانش آموز پسر و ۷۹۰ دانش آموز دختر حضور دارند که البته با داوران، مربیان و دست اندرکاران برگزاری این مسابقات این آمار به بیش از ۲ هزار نفر افزایش می‌یابد.


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش فارس، هم گفت: این مسابقات از ۳۱ تیر تا ۹ مرداد ماه در دو بخش پسران و دختران دانش آموز در دوره ابتدایی برگزار می‌شود.


سید کاظم حسینی افزود: این مسابقات در بخش پسران از ۳۱ تیر تا ۳ مرداد و در بخش دختران از ۵ تا ۹ مرداد امسال در چهار رشته دوومیدانی، طناب زنی، شنا و تنیس روی میز برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: این مسابقات در چهار سالن و مکان ورزشی شامل: مجموعه ورزشی حافظیه، شوریده، استخرانقلاب و مجموعه ورزشی شهدا در کلان شهر شیراز برگزار خواهد شد.


معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: این مسابقات در راستای گرامیداشت شهدای خدمت و دومین کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس برگزار خواهد شد.


رژه دانش آموزان ورزشکار، اجرای گروه آیینی سنج و دمام، تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار، اجرای نمایش شعبده بازی، اجرای سرود و ..، از جمله برنامه‌هایی بود که در آیین افتتاحیه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha