هزینه کرد بالای ۳۲ میلیارد تومانی تامین اجتماعی زنجان در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سال گذشته بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان غرامت بارداری و در زمینه کمک هزینه ازدواج نیز بمبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرد توسط سازمان تامین اجتماعی استان زنجان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
محمود عزیزخانی پیش از ظهر روز یکشنبه( ۳۱ تیرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان بمناسبت هفته تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان ۴۷میلیون نفر در کشور تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: در استان زنجان نیز ۶۱۳ هزار و ۱۹۰ نفر  که ۵۴ درصدی جمعیت استان می باشد تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی استان زنجان  ۱۱۲ هزار مستمری بگیر را در سطح استان زنجان تحت پوشش خود قرار داده است، افزود: همچنین در حوزه بیمه بیکاری نیز با اقدامات انجام شده ،دو درصد از آمار دریافت کنندگان بیمه بیکاری در سال گذشته کاهش پیدا کرده است و در وضعیت مطلوب قرار گرفته ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان، اظهار کرد: همچنین در حوزه بیمه فراگیر نیز یک هزار  و ۱۵۰ نفر بیمه دانشجویی و ۱۰ هزار ۱۴۷ نفر بیمه زنان خانه دار مشمول بیمه تامین اجتماعی در استان زنجان هستند.
عزیزخانی با اشاره به تسهیلات قرض الحسنه  مستمری بگیران تامین اجتماعی، بیان کرد: این تسهیلات  از ۲۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ به ۳۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است که در سال گذشته بیش از ۲هزار فقره تسهیلات، به مبلغ  ۴۰۰ میلیارد ریال  تسهیلات قرض الحسنه در سطح استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۲۰ درصدی در سقف تهعدات  بیمه تکمیلی بازنشتگان تامین اجتماعی، افزود: همچنین ۵۰ درصد مبلغ بیمه  تکمیلی از طریق صندوق  سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان، با بیان اینکه در خصوص حمایت از صنایع و کارگاه های تولیدی استان، که این سازمان با ۱۵ هزار و ۸۴۰ کارگاه تولیدی در ارتباط مستقیم قرار دارد، گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۷۸۱ تقسیط بدهی بمبلغ ۴۴۴ میلیارد تومان بصورت وام قرض الحسنه توسط این سازمان در اختیار صنایع استان قرار گرفته شد.

عزیزخانی تصریح کرد: در بخش بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان نیز در سال گذشته از۶۳۷ درخواست ۳۳۹ فقره حائز شرایط بود که بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای این کارگاهها شامل شد.
 
وی با اشاره به بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط سازمان تامین اجتماعی، گفت: در سال گذشته ۳هزار و ۸۰۹ فقره غرامت دستمزد ایام بارداری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان پرداخت شده است و در زمینه کمک هزینه ازدواج نیز یک هزار و ۳۸۲ نفر  بمبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این کمک هزینه بهره مند شدند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha