جهان تشنه شناخت ظرفیت های فرهنگی زنجان است

نماینده دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان، گفت: باتوجه به وجود فرهنگ بسیار غنی و ظرفیت های فرهنگی در زنجان،دنیای بیرون تشنه شناخت و تعامل با آن‌ها است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
مجتبی نادعلی، در نشست خبری آفرین واره فیلم و عکس «راوی عشق» اظهار کرد: موظف هستیم به عنوان نماینده وزارت خارجه در استان‌ها ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، تجاری،  دانشگاهی،  اجتماعی و انسانی و هرآنچه که بتواند به خارج از کشور منتقل شود و یا ظرفیت‌هایی  که بتواند تعاملات خارجی را توسعه دهد شناسایی و تقویت کنیم. 

وی افزود: استان زنجان در شرایط فعلی در زمینه های اقتصادی و صنعتی به صورت نسبی پیشرفت خوبی داشته و نسبت به خیلی از استان ها شرایط خوبی دارد که این هم بر می گردد به منابع خدادادی که نصیب استان شده و  همینطور اهتمام  شهروندان زنجانی برای کسب روزی حلال که در سایه تلاششان به نقطه قابل قبولی در زمینه های اقتصادی برسند.

نماینده دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان تصریح کرد: وقتی به تاریخ این سرزمین و مردم زنجان مراجعه می‌کنیم  شهره تاریخی مردم زنجان به مباحث اقتصادی و تجاری نیست و شعرا و هنرمندان و فیلسوفان و علما و از این دست افراد در این استان کم نیستند که آثار خوبی به جای گذاشتند، منتهی هنر و فرهنگ و فعالیت های هنری در حد ظرفیت های استان پیش‌نرفته است.

نادعلی با بیان اینکه آنچه که در فضای بین المللی حس می کنم این است که استان زنجان در زمینه های فرهنگی و ورزشی و هنری بسیار ظرفیت های معرفی نشده و شناخته نشده ای دارد که می توانیم با همسایگان و کشورهای اسلامی و کشورهای مختلف دنیا تعامل کنیم گفت: فرهنگ بسیار غنی و ظرفیت های فرهنگی در زنجان داریم که دنیای بیرون تشنه شناخت و تعامل با آن‌ها است. 

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه فعالیت های هنری با دیدِباز فعالیت کنیم و فقط اقتصادی و هزینه و منفعت نبینیم بیان کرد: فعالیت های فرهنگی و هنری یک دید باز و دست باز می خواهد که امیدواریم بتوانیم در حد خودمان سهیم باشیم.

این مسئول در پایان تاکید کرد: سپاسگذاریم که به عنوان وزارت خارجه بتوانیم  در این رویداد ارزشمند سهمی داشته باشیم و امیدواریم این رویداد مقدمه ای برای همکاری های بین المللی بیشتر استان با کشورهای دیگر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha