با تعطیلی خودسرانه نانوایی ها در تاسوعا و عاشورای حسینی برخورد قانونی می شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، گفت: با هرگونه تعطیلی خودسرانه واحدهای نانوایی در تاسوعا و عاشورای حسینی برخورد قانونی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ولی اله زمانی در جمع خبرنگاران ضمن فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، از تدارک و تمهیدات لازم برای پخت نان، جهت رفاه حال همشریان عزیز و تامین مصرف مهمانان خارج از استان و مراسمات مساجد، تکایا، دسته جات حسینی (علیه السلام) و هیأت‌های مذهبی در بین عزاداران حسینی در دهه اول محرم ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: همچنین تمهیدات لازم برای پخت نان واحدهای نانوایی از قبیل لواش، بربری و سنگک سطح شهر زنجان در مسیرهای منتهی به دسته های عزادرای با افزایش سهمیه و ساعات پخت در هشتم و یازدهم محرم انجام خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، بیان کرد: واحد نانوایی مسیرهای منتهی به زینبیه شرقی، محله حسینه اعظم، از میدان تقاطع صدرجهان تا چهارراه امیرکبیر، درب پایین امامزاده سید ابراهیم (علیه اسلام) و کنار گذر خیام با افزایش سهمیه و ساعت کاری، پخت ویژه نان خواهند داشت.

زمانی گفت: با هماهنگی صورت گرفته با نانوایی‌های منتخب سطح شهر زنجان، تاکنون بیش از ۳۰ هزار قرص نان در مراسمات مساجد و هیأت‌های مذهبی در بین عزاداران حسینی در حال  توزیع شده است.

وی اظهار کرد: اگر تعطیلی هفتگی واحدهای نانوایی در  روزهای تعطیل  تاسوعا و عاشورای حسینی باشد مجاز به تعطیلی بوده ولی در غیر این صورت تعطیلی خودسرانه ممنوع است و لازم است واحدهای نانوایی بر اساس روال قبل نسبت به پخت و عرضه نان به مردم اقدام نمایند در غیر اینصورت نسبت به تشکیل پرونده تعزیراتی توسط مراجع ذیصلاح اقدام خواهد گردید.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha