۹۲ درصد از روستاهای استان زنجان از آب شرب برخودار هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در حال حاضر ۹۲ درصد از روستاهای سطح استان زنجان از نعمت آب شرب پایدار برخودار هستند و برنامه ریزی برای رفع تنش آبی ۳۳۰ روستای استان نیز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، علی محمد نادرخانی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه، یک میلیون و ۱۴۳ هزار نفر در شهرها و روستاهای استان زنجان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۲ درصد از روستاهای سطح استان زنجان از نعمت آب شرب پایدار برخودار هستند.

وی با بیان در حال حاضر تعداد مشترکین آب در سطح استان زنجان بیش از ۳۸۴ هزار فقره است، افزود: همچنین تعداد مشترکین فاضلاب در سطح استان زنجان نیز ۳۶۸ هزار و ۲۵۵ نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه طول شبکه توزیع آب در شهر و روستا چهار هزار و ۷۶۷ کیلومتر و طول خط انتقال نیز ۲ هزار و ۵۹۴ کیلومتر است، بیان کرد:حجم کل مخازن آب موجود در استان بیش از ۲۷۰ هزار مترمکعب است.

نادرخانی با بیان اینکه هشت شهر استان شامل زنجان، ابهر، خرمدره، قیدار، کرسف، ماهنشان، دندی و آب‌بر گرفتار تنش آبی است، گفت: خوشبختانه برمانه هایی برای تنش آبی توسط این شرکت برنامه ریزی شده است تا تابستان آرامی را برای شهروندان رقم بزنیم تا با مشکل تامین آب  در سطح استان روبرو نشویم.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول برای رفع تنش اضطراری ۱۶ حلقه چاه را در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید، افزود: در حال حاضر برنامه ما برای رفع تنش آبی در سطح استان حفاری و تجهیز ۲۸ حلقه چاه اضطراری است  که ۱۲ حلقه چاه حفاری شده است و مابقی وارد مدار بهره برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اظهار داشت: در تامین آب تابستان امسال در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و سایر شهرها مشکلی نخواهیم داشت.

نادرخانی با بیان اینکه سد تهم هم اکنون ۱۹.۲ میلیون مترمکعب و سد کینه ورس ۴.۸ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد، گفت: در سال آبی ۱۴۰۰_۱۴۰۳ کمترین ورودی آب را به سدهای تهم ،کینه ورس داشته ایم که متاسفانه وضعیت مناسبی نبوده است.

وی با بیان اینکه در بحث آبرسانی روستایی در ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ۵۱۰ روستا در سطح استان برنامه ریزی انجام شده بود، افزود: تاکنون ۲۳۰ روستا در سطح استان رفع تنش آبی انجام شده است و مابقی نیز بدلیل شرایط بارش ها ۵۰ روستا به آمار روستاهای دارای تنش آبی اضافه شد که طبق برنامه ریزی در چهار اولویت ۳۳۰ روستا در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha