کاربرد فناوری های نوآورانه در تصمیم سازی های حوزه کشاورزی را موثر دانست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استفاده از فناوری‌های نوآورانه مانند اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی می توانند به عنوان یک سیستم تصمیم یار در حوزه‌های اجرایی به ما کمک کنند.

به گزارش خبگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مجتبی دهقان پور در دومین نشست شورای کشاورزی این استان که به ریاست محمدهادی ایمانیه استاندار فارس برگزار شد، بیان کرد: رویکرد ما در سازمان جهاد کشاورزی این است که تصمیمات ما در حوزه کشاورزی و افزایش بهره وری مبتنی بر دقت بالا و عاری از هرگونه خطا باشد.

به گفته وی؛ استفاده از هوش مصنوعی یکی از رویکردهای نوین در حوزه تولید از جمله بخش کشاورزی به شمار می رود.

دهقان پور تصریح کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی که در کل کشور و به ویژه در استان فارس شاهد آن هستیم استفاده از اینترنت اشیاء از جمله راهکارهایی است که بتوانیم تاب آوری بخش کشاورزی را در مواجهه با شرایط تغییر اقلیم بالا ببریم.

دبیر شورای کشاورزی استان فارس به تشریح مبحث کشاورزی هوشمند اقلیم پرداخت و افزود: در همین راستا طرحی را تحت عنوان طرح همبست آب، انرژی و غذا در دشت آب سیاه شهرستان آباده اجرا کرده ایم.

دهقان پور اظهار کرد: این طرح یک رویکرد یک پارچه‌ به مصرف آب و در کنار آن به مصرف انرژی و در نهایت یک تولید مطمئن به محصولات کشاورزی و غذا دارد و به دنبال این هستیم که حکمرانی آب را با توجه به سیستم‌های تصمیم‌یار مبتنی بر هوش مصنوعی استقرار بخشیم.

وی تامین اعتبار دولتی مورد نیاز برای تکمیل طرح همبست آب، انرژی و غذا را از جمله مصوبات شورای کشاورزی استان فارس عنوان کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به اقدامات دانش بنیان این سازمان در حوزه مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری‌های نوآورانه برای بالا بردن راندمان مصرف آب در واحد سطح و در نهایت ارتقاء بهره‌وری تولید از جمله فعالیت های انجام شده بر پایه فناوری های نوآورانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha