کد خبر: 218164
۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
صدور ۳۸۶ فقره سند مالکیت در آموزش و پرورش استان کرمان

سند مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره صدور ۳۸۶ فقره سند مالکیت در آموزش و پرورش استان، گفت: اگر کاری پیوست فرهنگی نداشته باشد خروجی ندارد، فرهنگ ثبت رسمی و انجام معاملات اموال غیر منقول بوسیله سند رسمی، باید در جامعه و بویژه مدارس نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری طبنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، صبح امروز رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش کرمان در دیدار با مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه، ضمن قدردانی از همکاری اداره کل ثبت در زمینه مستندسازی اراضی و املاک آموزش و پرورش، گفت: پایه کار جامعه مبحث آموزش و پرورش است و اگر مشکلات آموزش و پرورش مرتفع شود، حال جامعه خوب می‌شود.

وی افزود: در زمینه حدنگاری و هویت‌ بخشی به املاک و مدارس آموزش و پرورش استان در سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته که بیشترین اسناد صادره در ادارات ثبت اسناد شهرستان‌ های زرند، جیرفت، ناحیه یک کرمان و رودبار جنوب صادر شده است.

در ادامه سید مهدی هاشمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ضمن گرامیداشت سالگرد شهید بهشتی و چهلم شهدای خدمت بر جایگاه والای آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: اساس همه امور در جامعه آموزش و پرورش است و همه ما وامدار این نهاد هستیم و باید به حل مشکلات این حوزه همت گماریم.

وی ادامه داد: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۸۶ فقره سند مالکیت برای املاک و اراضی متعلق به آموزش و پرورش استان کرمان صادر شده است و صدور باقیمانده اسناد نیز در دستور کار جدی ماست.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اظهار داشت: بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه با فرهنگ‌ سازی قابل حل است و مدارس بهترین جایگاه بسط و تعمیق فرهنگ سالم و ریل‌ گذاری فرهنگی جامعه است.

هاشمی با اشاره به تصویب قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، بیان داشت: قانون الزام که از سوم تیرماه امسال لازم‌ الاجرا شده است، قانون جامعی است که صیانت از مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی و جلوگیری از جعل و زمین‌خواری و ارتقاء بهداشت قضایی را به ارمغان می‌ آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کاری پیوست فرهنگی نداشته باشد، خروجی مناسب ندارد و از این رو در کنار تصویب قانون، باید فرهنگ ثبت رسمی نیز در جامعه و بویژه مدارس که پایه و اساس فرهنگ جامعه را تشکیل می‌ دهد، نهادینه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha