کسب رتبه ۹ استان فارس در امر خدمات رسانی توسط دادگستری لامِرد

رئیس دادگستری لامِرد گفت: دادگستری لامِرد در ارزیابی میانگین کل امتیازات خدمات رسانی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، از رتبه ٢١ به ٩ استان ارتقا پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس ، سید محمدباقر حقایقی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه با ارائه دستاوردهای دستگاه قضایی شهرستان لامرد، گفت: این آمار قابل تغییر نیست و به صورت سیستمی قابل مشاهده است‌؛ از جمله رسیدگی به درخواست‌های گواهی عدم سوء پیشینیه؛ که میانگین ساعت پاسخ دهی دادگستری شهرستان در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، از ١٢ ساعت به ۶ ساعت کاهش یافت و کارشناسان دادگستری روزانه حداقل ٣ نوبت؛ درخواست‌های سوء پیشینیه را بررسی می‌کنند.

وی افزود: دادگستری لامرد در ارزیابی میانگین کل امتیازات خدمات رسانی در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، از رتبه ٢١ به ٩ استان ارتقا پیدا کرد.

حقایقی اظهار کرد: دادگستری لامرد با تلاش همکاران در اجرای برنامه‌ی الکترونیکی شدن پرونده‌های کاغذی نیز تعداد پرونده‌های الکترونیک این حوزه قضایی از ۴٧۴ به ٩۴١ پرونده رسید.

رئیس دادگستری لامرد اعلام کرد: ٩۶.۶ درصد ابلاغیه های حوزه قضایی لامرد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و از میانگین استانی که ٩۵ درصد باشد، بالاتر هستیم.

حقایقی خاطر نشان کرد: میانگین سرعت رسیدگی به پرونده های حوزه قضایی لامرد در سه ماهه نخست ١۴٠٣ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از ١٠٢ روز به ١۵ روز رساندیم که این فرایند شامل ثبت دادخواست تا صدور رأی است.

ریاست دادگستری لامردگفت: رضایتمندی ارباب رجوع های دادگستری با تکمیل پرسشنامه الکترونیک بعد از دریافت خدمت به صورت میانگین در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از ٨۶ درصد(۵٢٧ نفر شرکت کننده) به ٩١ درصد(۶۴٢ نفر شرکت کننده) رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha