کفش هیدج بدلیل عدم برندسازی؛توان رقابت با محصولات خارجی ندارد

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: قیمت تمام شده کفش هیدج کمتر از محصولات مشابه در دنیاست ولی به دلیل عدم برندسازی، توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
منصور عیلمردانی در جریان بازدید از صنعت کفش هیدج با اشاره به عوامل مختلفی که میتواند در توسعه این صنعت در هیدج موثر باشد، اظهار کرد: جمعیت شهر هیدج زیر ۲۰ هزار نفر است بنابراین می‌شود مجوز شهرک صنعتی روستایی برای آن صادر شود و قطعا صدور این مجوز حتی در یکی از روستاهای نزدیک مزایای زیادی را برای فعالان این صنعت به دنبال خواهد داشت.

وی افزایش سرمایه و فعالیت منسجم این صنعت را  با هدف کاهش ریسک و هزینه‌هایی مانند بیمه، تعمیرکار، بازاریابی و ... ضروی دانست و افزود: ایجاد یک شرکت بورسی نه‌تنها مزایای جذب سرمایه و سود سهام را به دنبال دارد  بلکه با این کار، منجر به تجمیع هزینه‌های مالیاتی، حسابداری، هزینه‌های انرژی و ... خواهد شد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید به فکر ایجاد نمایشگاه تخصصی دائمی در داخل و کشورهای همسایه  در این صنعت باشیم تا مشتری را در این نمایشگاه‌ها با ظرفیت و توانمندی‌های تولیدات خود آشنا و محصولات را عرضه کنیم، گفت: ارزش‌افزوده صنایع کفش باید به تولیدکننده بازگردد نه اینکه تولیدکنندگان با اعلام نرخ‌های مختلف به رقابت با یکدیگر پرداخته و حاشیه سود را به واسطه‌های خارجی واگذار کنند.

علیمردانی معافیت صادرات محصولات نهایی را ضروری  دانست و بیان کرد: نقش موثر و تعیین‌کننده دفتر وزارت امور خارجه در استان در تحقق اهداف عرضه محصولات در بازارهای جهانی دارد، چرا که قیمت تمام شده کفش هیدج کمتر از محصولات مشابه در دنیاست  اما به دلیل عدم برندسازی، توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد.

وی اذعان کرد؛ رشد صنعت کفش هیدج مدیون خود مردم این شهر است و اکنون نیز همین مردم پرتلاش می‌توانند با تاسیس شرکت‌ بازرگانی و تمرکز در امر بازاریابی و صادرات موجب گسترش بازارهای فروش این تولید ارزشمند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha