با توجه به اینکه کشور ما در منطقه گرم و خشک از جهان واقع شده است و با توجه به کمبود منابع آب شیرین در کشور، استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب یکی از روش های کنترل و صرفه جویی در مصرف آب است.

به گزارش طبنا، با توجه به اینکه کشور ما در منطقه گرم و خشک از جهان واقع شده است و با توجه به کمبود منابع آب شیرین در کشور، استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب یکی از روش های کنترل و صرفه جویی در مصرف آب می باشد. علاوه بر این استفاده از پساب تصفیه شده در صنعت باعث کاهش هزینه های مربوط به خرید و تصفیه آب تازه می شود. در کنار صرفه جویی در منابع آب و کاهش هزینه ها، استفاده از پساب تصفیه شده نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارد و می توان از آن به عنوان یک روش پایدار و موثر برای مدیریت منابع آب استفاده کرد.
از پساب به دلیل وجود مواد مغذی در آن، می توان در کاشت درختان غیر مثمر و صنعتی به منظور تولید چوب و استفاده از آن در صنایع چوب بر، استفاده نمود.
یکی از موارد شایع در کشور ما استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز شهری می باشد که می توان با جایگزینی آن با پساب تصفیه شده، به مقدار زیادی از هدر رفت آب شرب جلوگیری نمود.
در استان مازندران سالانه بیش از ۳۵ میلیون متر مکعب پساب توسط تصفیه خانه های استان تولید می شود و شرکت آب و فاضلاب استان، جهت تحویل این مقدار پساب که با استانداردهای موجود تطابق کامل دارد به صنعت، کشاورزان، فضاهای سبز و ... آمادگی کامل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha