کد خبر: 216566
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
پوشش ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری

معاون درمان وزارت بهداشت، به تشریح خدمات درمان ناباروری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت پرداخت.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)سعید کریمی، روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست خبری هفته جوانی جمعیت که در سالن کنفرانس وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: درمان ناباروری جزو مهم‌ترین وجوه قانون جوانی جمعیت به حساب می‌آید. سیاست‌های کشور به نحوی بود که در حوزه کنترل جمعیت گام برداریم اما سیاست‌ها تغییر کرده است و در حال حاضر در مسیر جوانی جمعیت گام برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نسبت به احداث مراکز درمان ناباوری و ارائه خدمات سطح ۲ اقدام کرده‌ایم، افزود: ۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در کشور ایجاد کرده‌ایم. دولت سیزدهم، این مراکز را برای نخستین‌بار در کشور احداث کرده است.

کریمی ادامه داد: پیش از دولت سیزدهم، هیچ مرکز درمان ناباوری سطح ۲ در کشور وجود نداشت اما شرایط حال حاضر به نحوی است که در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حداقل یک مرکز درمان ناباروری سطح ۲ وجود دارد.

وی با عنوان این مطلب که ۹۰ درصد هزینه‌های سرپایی و بستری درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، افزود: ۱۲۶ مرکز درمان ناباروری سطح ۳ در کشور داریم یعنی جایی که در آن اقدامات پیشرفته مثل IVF انجام می‌شود.

کریمی گفت: این مراکز در تمامی استان‌ها وجود دارد که از این تعداد، ۵۰ مرکز دولتی است.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: این اقدام در دولت سیزدهم صورت گرفته و پیش از این، درمان ناباروری تحت پوشش بیمه نبوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha