کد خبر: 216067
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۱۹

استقبال از محصولات کرمانی ها در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو
استقبال از محصولات کرمانی ها در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به حضور استان کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به بازدید تجار و بازرگانان خارجی از غرفه توانمندی‌ های صادراتی استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور تاجران و بازرگانان ایرانی از ۸۰۰ شرکت داخلی و ۱۰۰ کشور خارجی در محل نمایشگاه های دائمی بین المللی تهران گشایش یافته است.

این نمایشگاه در گروه‌ های کالایی صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش و صنایع‌ دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی و آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌ های بین‌المللی تهران دایر است.

استان کرمان نیز با ارائه ۵ محصول راهبردی گیاهان دارویی، پسته، خرما، فرش و مس در سالن B۱۴ با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمان برای نشان دادن توانمندی های این استان در این نمایشگاه حضور یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در نخستین روز این نمایشگاه و در نشست‌ هایی با سرمایه‌ گذاران سوریه، قرقیزستان، یونان، چین و روسیه به تشریح ظرفیت‌ های اقتصادی استان پرداخت.

امیر حسن‌ زاده صبح امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در حاشیه نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» و در محل غرفه توانمندی‌ های صادراتی استان کرمان، عنوان کرد: یکی از بخش‌ های اصلی این نمایشگاه در سالن وزارت کشور قرار گرفته و همه استان‌ ها با برپایی غرفه‌ هایی، توانمندی‌ های خود را به نمایش گذاشته‌ اند.

استقبال از محصولات کرمانی ها در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

وی با اشاره به ارائه ۵ محصول راهبردی در غرفه کرمان، افزود: راهبرد استان در تکمیل زنجیره ارزش و محصولات اساسی که می‌ توان روی آنها کار کرد، ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به حضور پنج شرکت بومی استان در زنجیره‌ های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اضافه کرد: فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری و گردشگری استان نیز در غرفه کرمان معرفی می‌ شوند.
حسن زاده اضافه کرد: این پنج شرکت در حوزه محصولات پایین دستی کار کرده‌ اند و به نوعی نمونه‌ ای از ظرفیت‌ های متعدد استان را ارائه داده‌ اند.
وی تصریح کرد: در بازدید از شرکت‌ های داخلی و خارجی از غرفه توانمندی‌ های صادراتی استان کرمان، توافق‌ های اولیه خوبی صورت گرفت و امیدواریم تا پایان نمایشگاه شاهد اقدامات مثبتی باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به مذاکرات صورت گرفته با تجار و بازرگانان خارجی اشاره و عنوان داشت: تجار و بازرگانان خارجی به محصولات ایرانی و به خصوص کرمان، علاقه زیادی دارند؛ که این خود ظرفیت خوبی برای بخش دولتی و خصوصی است.
حسن‌زاده به ۵ محصول راهبردی استان اشاره و اظهار داشت: پسته، خرما و مس، محصولات برند استان کرمان هستند و در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه و خریدار دارند، کشورهای همسایه نیز علاقه‌ مندی زیادی به محصولات کرمان اعلام کرده اند.
وی خاطرنشان ساخت: مهمترین مسئله، معرفی ظرفیت‌ های واقعی استان و حرکت سرمایه‌ گذاران به سمت صنایع پایین دستی است.

استقبال از محصولات کرمانی ها در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

شایان ذکر است؛ غرفه استان کرمان در سالن ۴۱B نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ دایر شده و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌ های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیات‌ های داخلی و خارجی ارائه می‌ دهند.

در حوزه نوآوری و محصولات جدید زنجیره ارزش خرما با تولید سرکه خرما و شکر خرما در نمایشگاه رونمایی شده است.
محصولات شرکت مس شهید باهنر در حوزه زنجیره ارزش ویژه تولید صنایع دستی، برای اولین بار در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته شده است.
در حوزه گیاهان دارویی نیز شرکت‌های فعال این حوزه، محصولات خود را اعم از دمنوش‌ های مختلف و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید شده از گیاهان دارویی که زنجیره ارزش آنها کامل شده عرضه کرده‌ اند.

استقبال از محصولات کرمانی ها در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha