تولید، فصل مشترک تمام صاحب‌ نظران حوزه اقتصاد است

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌ سازی دولت در نشست فرمانداران و دستیاران مردمی‌ سازی فرمانداران استان کرمان، مهمترین محور در چرخه اقتصادی را تولید دانست و عنوان کرد: تولید، فصل مشترک تمام صاحب‌ نظران حوزه اقتصاد است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نشست فرمانداران و دستیاران مردمی‌ سازی فرمانداران استان کرمان با موضوع تبیین شعار سال صبح امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌ سازی دولت در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان با حضور استاندار کرمان و سایر مسئولین برگزار برگزار شد.
سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردم سازی دولت در این جلسه در ابتدای کلامش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ ویژه سردار دلها "شهید سپهبد قاسم سلیمانی"، اظهار داشت: همدلی در استان کرمان از برکات حاج قاسم عزیز است و همه تلاش می‌ کنند تا کمبودها را برطرف کنند و اخباری که در سطح کشور از استان کرمان است؛ حکایت از یک پرکاری و کار جهادی دارد.
وی بیان کرد: جان گرفتن انقلاب اسلامی و مفهوم انقلاب با حاج قاسم سلیمانی است، تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسات مختلف از حاج قاسم به‌عنوان یک مکتب درس‌آموز نام بردند.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌ سازی دولت ادامه داد: نسبت مردم با حاج قاسم نسبت مردم با انقلاب است، وقتی مردم شهید سلیمانی را دوست دارند انقلاب اسلامی را هم دوست دارند.

عبودتیان تاکید کرد: بدانیم یکی از دلایل اینکه شهید سلیمانی این همه محبوب دل‌ ها شد؛ این است که حاج قاسم الگوی کامل انقلابی است که در مسیر انقلاب اسلامی و ولایت‌ مداری گام برداشته است.

وی؛ در بخش دیگری از سخنانش راجع به شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری؛ "تولید" را مهمترین محور در چرخه اقتصادی دانست و بیان کرد: تولید، فصل مشترک تمام صاحب‌ نظران حوزه اقتصاد است.
دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌ سازی دولت تصریح کرد: دلیل اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تولید تاکید دارند، این است که؛ همه گروه‌ ها و رده‌ های سنی با تولید ارتباط برقرار می‌ کنند و این قانونی مشترک برای نقش‌ آفرینی همه گروه‌ هاست‌.
عبودتیان راجع به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تولید، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بر جهش تولید تاکید دارند، چون کشور با عقب‌ ماندگی ۱۰ ساله و رکود مواجه بوده و جهش با حضور مردم محقق می‌ شود.
دستیار رئیس جمهور توضیح داد: رابطه ای مستقیم بین تولید با ارزش پول ملی، مهار تورم، اشتغال و درآمد وجود دارد و بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌ شود.
عبودتیان، الگوهای موفق را به عنوان یک راه حل در تولید دانست و بیان کرد: باید الگوهای موفق را نشان دهیم؛ که مردم چه اقدامات ارزشمندی می‌ توانند انجام دهند. با سرمایه‌ های خرد مردمی‌ سازی امکان دارد، آسیب‌ ها نیز در صورت خسارت و ناموفق بودن کمتر است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نقشه راه انقلاب اسلامی را ترسیم کرده و اسناد بالادستی بر اساس سیر انقلاب اسلامی آورده است، افزود: مهمترین مسئله‌ ای که رهبر انقلاب از سال ۸۸ سعی می‌ کنند آن را عنوان کنند، جنگ اقتصادی دشمن است و در انتخاب شعارهای سال بر تولید تاکید می‌ کنند.

دستیار رئیس جمهور با اشاره به اینکه جنگ رزمنده می‌ خواهد و در جنگ اقتصادی نیز به رزمنده نیاز داریم، تصریح کرد: حرف مقام معظم رهبری این است؛ که دشمن به دنبال فروپاشی اقتصاد کشور و به زانو درآوردن ایران است.

عبودتیان با تاکید بر این مساله که تولید رمز نجات همه کشورها است، گفت: در چرخه اقتصاد مهمترین محور آن تولید است و تولید فصل مشترکی است که تمام فعالان اقتصادی و صاحب‌ نظران روی آن تفاهم دارند.

وی با اشاره به اینکه تولید با افزایش پول ملی و اشتغال ارتباط مستقیم دارد و بنیه اقتصادی مردم با تولید قوی می‌ شود، ادامه داد: جهش تولید که مقام معظم رهبری فرمودند؛ برای جبران عقب ماندگی‌های گذشته است.

دستیار رئیس جمهور گفت: قابلیت مشارکت توسط آحاد مردمی از برکات مردمی‌ سازی است و توده مردم را درگیر می‌ کند و توجه به صنایع کوچک و کوچک مقیاس‌ ها تاکید دولت در سال ۱۴۰۳ است.

عبودتیان اظهار داشت: در نهضت مردمی تولید باید شکل بگیرد و در این مسئله آزادسازی زمین و انفال باید انجام شود و باید از آن بهره‌ برداری کرد.

وی خاطرنشان ساخت: عمده پول مردم به اقتصاد غیرمولد رفته است؛ که باید به تولید در کشور برگردد و برگزاری دوره‌ های آموزشی و توانمندسازی اهمیت زیادی دارد، که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

عمده مسئله کشور در حوزه اقتصادی است

علی بیگ‌ زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان نیز در این جلسه به فرمایشات مکرر رهبر معظم انقلاب بر اهمیت تولید اشاره و عنوان کرد: موتور محرکه و راه توسعه کشور، تولید است و فرمایش رهبری در خصوص مشارکت مردم، بحث کاملا علمی است.

وی با بیان اینکه سالیان متمادی شعار سال در حوزه اقتصاد و تولید است و در واقع تولید لازمه پیشرفت هر کشور است، اظهار داشت: مردمی‌ سازی اقتصادی در واقع گذار از رقابت به مشارکت است و مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و تولید را می‌ توان یک نوع هویت‌ بخشی به مردم دانست.

وی با اشاره به اینکه عمده مسئله کشور در حوزه اقتصادی است که می‌ توان آن را با مشارکت مردم حل کرد، گفت: مردم در بسیاری از مواقع بهتر از دولت ورود پیدا می‌ کنند و کارها را به نحو احسن انجام می‌ دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان، مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و تولید را هویت‌ بخشی به مردم دانست و ادامه داد: دولت فقط باید کارهایی را انجام دهد که مردم نمی‌ توانند و یا نمی‌ خواهند انجام دهند.

بیگ‌ زاده، عمده مسئله کنونی کشور را اقتصادی است و بیان کرد: "جهش تولید با مشارکت مردم" راه حل اصلی آن است. دولت تنها باید بحث‌ های پشتیبانی، نظارت و حمایت در امور را داشته باشد و مردمی‌ سازی اقتصادی در واقع گذار از رقابت به مشارکت است.

وی؛ همچنین در خاتمه از انتخاب و صدور احکام تمام دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌ سازی دولت خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha