مصرف نمک و شکر در کشور چند برابر استاندارد جهانی است

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف نمک و شکر در ایران چند برابر استاندارد جهانی است، بر ضرورت کاهش مصرف آن تاکید کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)حسین فرشیدی اظهار کرد: مصرف شکر در ایران ۳.۵ برابر نرخ جهانی و مصرف نمک چهار برابر جهان است که این روند باید اصلاح شود، با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می‌توانیم حال خوب بسازیم، همچنین داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

وی با اشاره به این که مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، افزود: در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند و لازم است بدانیم اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند افراد را سالم نگاه دارد، سخت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به بعضی عادت‌های نادرست غذایی و مضرات آن گفت: مصرف شکر و نمک بیشتر از استاندارد جهانی است که این روند باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در یک دهه گذشته به‌ویژه طی دو سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک با برنامه‌های فرهنگی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس‌دار در دستور کار قرار دارد، این نان، دیابت، سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد؛ اکنون ۱۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha