ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با اشاره به شرایط رطوبتی و وضعیت دمای مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد گندم به دلیل بارش های اخیر در این استان، بر ضرورت پایش مزارع گندم و مبارزه به موقع با این بیماری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مجتبی دهقان پور با اشاره به نشانه های این بیماری که به صورت پودر زرد رنگ بر روی برگ های گیاه قابل مشاهده است، پایش به موقع مزارع گندم و سمپاشی مناطق آلوده را مهمترین اقدام برای پیشگیری از گسترش این بیماری دانست.

این مقام مسئول افزود: در شمال غرب و غرب استان فارس به دلیل رطوبت و شرایط محیطی مناسب برای رشد و تکثیر این بیماری، اقدام به رصد و کانون کوبی مناطق آلوده شده و خوشبختانه خسارتی به مزارع وارد نشده است.

دهقان پور با بیان اینکه این بیماری قارچی می‌تواند باعث کاهش عملکرد در مزارع گندم باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بارندگی‌های اخیر توانسته تنش رطوبتی که مزارع گندم با آن مواجه بودند را کم کند اقدام به موقع نسبت به مبارزه با این بیماری بسیار با اهمیت است.

وی اظهار کرد: همکاران ما در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها در خدمت کشاورزان عزیز استان فارس هستند و سم مورد نیاز نیز در تمامی فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی به اندازه کافی مهیا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha