کد خبر: 214748
۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
شعار حج ۱۴۰۳ اعلام شد

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت آخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص حج آینده و سفرهای زیارتی عتبات تشریح و شعار حج ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگ‌وهنر خبرگزاری سلامت(طبنا)آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سال ۱۴۰۲ امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد. در این نشست که رئیس، معاونین و چند تن از مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری شرکت داشتند «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدارامت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» به عنوان شعار حج آینده انتخاب و اعلام شد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دراین باره گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی و با توجه به محورها و توصیه های مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص انس با قرآن وهمچنین شرایط جهان اسلام و بویژه فلسطین و مشورت های صورت گرفته شعار حج ۱۴۰۳ انتخاب شده است. وی ادامه داد: در انتخاب این شعار چالش‌های مهم جهان اسلام و امت اسلامی و بویژه مردم مظلوم فلسطین و حمایت از مبارزات آنان علیه اشغالگران صهیونیست و آثارعملیات طوفان الاقصی در زنده نگاه داشتن قضیه فلسطین مدنظر قرار گرفته چرا که ظلم و ستمی که امروز توسط رژیم اشغالگر فلسطین اتفاق افتاده بی‌سابقه است.
در ادامه این جلسه، آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه اجرایی حج پیش رو و برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص اعزام‌های عتبات نوروزی و ماه رمضان مطرح و بررسی شد و حمید رضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از تشکیل کاروان ۲۳ روزه ویژه رمضان برای سفر زمینی به عراق و استقبال زائران خبر داد. در این نشست همچنین غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از سفر اخیر خود و هیئت همراه به عربستان و پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه‌های مسکن، نقل شهری و بین شهری، پرواز و مشاعر گزارش داد و گفت: با وزارت حج وعمره عربستان به صورت مستمردرارتباط هستیم تا زمینه اعزام زائران طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در موعد مقرر فراهم شود.
دراین جلسه، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: این مجموعه درایام تعطیلات نوروزی نیز بی وقفه امور حج و عتبات کاروان های اعزامی را پیگیری خواهد کرد و ان شاءالله با همراهی مرکز پزشکی معاینات زائران حج ۱۴۰۳ طبق برنامه انجام می شود و زمینه برای اقدام های بعدی مهیا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha