کد خبر: 214445
۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
مصدومیت ۹ نفر با مواد محترقه

رئیس مرکز اورژانس گلستان از مصدومیت ۹ نفر ۲روز مانده به چهارشنبه پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ دکتر محمدجواد مقسمی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از یکم تا ۲۰ اسفندماه امسال ۸ آقا و یک خانم دچار سوختگی با مواد محترقه شدند که خوشبختانه این آسیب دیدگی ها به صورت سطحی و درمان سرپایی بوده است.

وی افزود: از این تعداد ۳ مورد آسیب از ناحیه چشم، ۲ مورد از ناحیه پا و ۴ مورد نیز از ناحیه دست و صورت آسیب دیده اند.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گلستان با اشاره به گروه های سنی مصدومین تصریح کرد: زیر ۵ سال یک مورد، ۶ تا ۱۰ سال ۲ مورد، ۱۱ تا ۲۰ سال ۳ مورد، ۲۱ تا ۳۰ سال یک مورد، ۳۱ تا ۴۰ سال یک مورد و بالای ۵۰ سال یک مورد را شامل شدند.

دکتر مقسمی بیان داشت: کاهش چشمگیر حوادث چهارشنبه‌سوری در مقایسه زمانی با سال ۱۴۰۱، نشان‌دهنده اثرگذاری برنامه‌ها و دوره های آموزشی و اطلاع‌رسانی گسترده در مورد خطرات این ایام است.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره‌های آموزشی، مباحثی نظیر خطرات مواد محترقه، پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری، نحوه مقابله با آتش‌سوزی و همچنین اقدامات درمانی اولیه در زمان بروز حادثه به نوجوانان و جوانان آموزش داده شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی گلستان ضمن تاکید جدی به رعایت نکات ایمنی، جهت جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در چهارشنبه‌سوری آخر سال گفت: در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده، ضمن حفظ خونسردی و رعایت اقدامات اولیه در سوختگی با آتش، مصدوم را هرچه سریعتر به مرکز درمانی منتقل کرده و یا در صورت شدید بودن جراحت با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha