کد خبر: 209936
۳ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۴۴

شوکی غم انگیز به فوتبال ایران:

صخره فوتبال ایران درگذشت

بازیکنی که در آمریکا متولد شد، اما برای پوشیدن پیراهن تیم ملی به ایران آمد
صخره فوتبال ایران درگذشت

طی سانحه رانندگی واژگونی خودرو تیبا در ورودی شهر بم، دوراهی باغچمک، متاسفانه ملیکا محمدی بازیکن تیم ملی فوتبال زنان و باشگاه خاتون بم، جان خود را از دست داد و جامعه فوتبال ایران را عزادار کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فوتبال ایران در صبح یکشنبه با شوک عجیب و خبری ناراحت کننده رو به‌ رو شد.

طی یک حادثه رانندگی، متأسفانه ملیکا محمدی جان خود را از دست داد و دو نفر از هم تیمی‌ هایش به نام‌ های بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

ملیکا محمدی، بازیکنی که متولد آمریکا بود و از ۱۵ سالگی تصمیم گرفت، به ایران بیاید تا برای تیم ملی کشورش بازی کند و به صخره فوتبال ایران معروف بود.

صخره فوتبال ایران درگذشت

این اتفاق بامداد امروز رخ داد؛ که بر اثر واژگونی یک خودرو تیبا، سه سرنشین آن که از بازیکنان تیم ملی زنان و باشگاه خاتون بم بودند، دچار آسیب دیدگی شدید شده و روانه بیمارستان شدند.

این سه بازیکن تیم ملی، سوار بر خودروی کرایه عازم بم بودند، که در ورودی شهر بم، دوراهی باغچمک، به دلیل عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی راننده و همچنین تخطی از سرعت قابل اطمینان، این خودرو تیبا واژگون شده است.

متاسفانه در این سانحه، ملیکا محمدی بازیکن تیم ملی زنان و باشگاه خاتون بم، جان خود را از دست می‌دهد و دو هم تیمی دیگر وی نیز که در خودرو حضور داشته‌اند، دچار مصدومیت می‌ شوند.

صخره فوتبال ایران درگذشت

مرحوم ملیکا محمدی که تنها ۲۳ سال سن داشت، پیش از این پیراهن سپاهان را پوشیده بود و امیدوار بود گ، امسال به همراه خاتون بم، به عنوان قهرمانی رقابت‌ های لیگ زنان دست پیدا کند ولی آرزوهای او برای همیشه در سینه‌اش باقی ماندند.

خواهر ملیکا پس از شنیدن خبر درگذشت خواهرش گفت:

خواهرم از حرف مردم نترسید و زندگی کرد

آیدا محمدی خواهر ملیکا محمدی از بازگشت خانواده محمدی به ایران برای تشییع ستاره فوتبال ایران خبر داد.

اکنون که چند ساعت از مرگ دلخراش و دردناک ملیکا محمدی، مدافع تیم ملی ایران، می‌ گذرد، حالا خانواده او درحال سفر به ایران هستند، تا مراسم تشییع این ستاره را در شیراز برگزار کنند.

آیدا محمدی، خواهر ملیکا، ضمن اعلام این خبر گفت: در فرودگاه هستیم الان و فردا ظهر به ایران خواهیم رسید. حال هیچکدام ما خوب نیست و تنها درخواستم این است که برای آرامش پدر و مادرم دعا کنید.

صخره فوتبال ایران درگذشت

آیدا که به همراه ملیکا، دو فرزند خانواده محمدی هستند می‌گوید: ۱۰ سال از ملیکا بزرگ‌ تر هستم، اما همه چیزی که در زندگی دارم را از او یاد گرفته‌ام.

ملیکا لحظه‌ ای برای حرف مردم زندگی نکرد. او کسی بود که از لحظه به لحظه زندگی‌ اش لذت برد و به هر چیزی که دلش می‌ خواست رسید.

نتوانستیم و نخواستیم که مانع او باشیم، او برای رسیدن به هدفش که پیراهن تیم ملی بود به ایران سفر کرد و ما در آمریکا ماندیم.

آیدا محمدی در ادامه در حالی‌ که لحظه‌ ای آرام و قرار نداشت گفت: مرگ ملیکا را باور نمی‌ کنیم. خواهر قوی و جسور من برای زندگی امید داشت، آرزو داشت، اما هیچ حسرتی نداشت. تنها دلخوشی‌ ام این است، که در این عمر کوتاهش واقعا زندگی کرد...

صخره فوتبال ایران درگذشت

مرگ ملیکا هفته هفتم لیگ زنان را لغو کرد

مدیر لیگ برتر زنان ایران و مسئول برگزاری رقابت‌ های فوتبال زنان کشورمان از لغو تمام دیدارهای روز جمعه‌ به ویژه بازی صدرنشینان جدول رده‌بندی خبر داد.

گلاره ناظمی دیدار حساس دو تیم اول و دوم خاتون بم و ملوان بندرانزلی که هر دو شانزده امتیازی هستند در روز جمعه هشتم دی لغو شد و در فرصتی دیگر برگزار خواهد شد و چهار دیدار دیگر نیز با درخواست باشگاه‌ ها برگزار نمی‌ شود.

وی افزود: با توجه به فاجعه درگذشت ملیکا محمدی و آسیب‌ دیدگی شدید زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی باشگاه ملوان کمال همکاری را با سازمان لیگ انجام داد و برای ما مباحث مهم‌ تر و مسائل ارزشمندتری نسبت به برگزاری یک مسابقه‌ فوتبال ارجحیت دارد.

صخره فوتبال ایران درگذشت

حال عمومی همراهان ملیکا مساعد است

بهناز طاهرخانی ۲۸ ساله نیز دیگر بازیکن ملی پوشی است، که سابقه طولانی در پوشیدن لباس تیم‌های ملی از رده‌های پایه تا بزرگسالان را دارد. او نیز از جمله نفراتی است که در رساندن تیم زنان به مرحله دوم انتخابی المپیک نقش مهمی برعهده داشت.

زهرا خواجوی همین چند هفته قبل و در دور دوم انتخابی المپیک زنان، عملکرد خوبی برابر رقبا داشت و در دروازه خاتون بم نیز خوش درخشید، ولی حالا پس از آسیب دیدگی شدید از ناحیه لگن، باید مدت زیادی را از میادین به دور باشد.

رئیس بیمارستان پاستور بم گفت: وضعیت عمومی ۲ بازیکن تیم خاتون بم و ملی پوشان فوتبال زنان مساعد است و روند درمان آنان به‌ خوبی ادامه دارد.

بهناز طاهرخانی
بهناز طاهرخانی

دکتر حسین آقاعسکری گفت: زهرا خواجوی دروازه‌ بان و بهناز طاهرخانی مدافع تیم ملی به همراه راننده خودرو در تصادف بامداد امروز که منجر به درگذشت ملیکا محمدی شد، حضور داشتند که به بیمارستان پاستور انتقال یافته اند.

وی افزود: یکی از بازیکنان دچار شکستگی لگن شده و چون عملیات درمانی روی وی انجام شده آماده انتقال به بخش است.

رییس بیمارستان پاستور بم ادامه داد: بازیکن دیگر شکستگی در مهره گردن دارد، همچنین دچار ضربه مغزی شده است.

صخره فوتبال ایران درگذشت
زهرا خواجوی

آقاعسکری بیان کرد: روند درمان بازیکنان ادامه دارد و احتمال اعزام مصدومان به مرکز استان بعید است.

وی خاطرنشان ساخت: راننده خودرو مشکل خاصی ندارد و ترخیص شده است.

خبرگزاری طبنا این ضایعه غم انگیز را به خانواده ملیکا محمدی، جامعه فوتبال ایران و تیم خاتون بم تسلیت می گوید.

روحش شاد و یادش گرامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha