در سفر یک روزه مسئول بسیج علمی کشور به شیراز چه گذشت؟

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در سفر یک روزه خود به شیراز ضمن بازدید از چند مرکز علمی و تحقیقاتی، در آیین افتتاحیه نمایشگاه آیتکس ۱۴۰۲ شیراز سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر روح الله رضوی نژاد، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در آیین گشایش نمایشگاه آیتکس ۱۴۰۲ شیراز اظهار داشت: وقتی باور باشد، قطعا به اذن خدا آن باور محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه آرمان ما تمدن سازی است، تصریح کرد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به قدرت داریم و برای کسب قدرت باید در حوزه علمی سرآمد باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در پی رقم خوردن تمدن اسلامی می توان به مرجعیت علمی رسید که در کنار این علم و رقم خوردن مرجعیت علمی و فناوری باید به سمت مردم برویم و مردمی سازی صورت بگیرد.

افق دید ما رسیدن به مرجعیت علمی است/ فعالیت ها باید مردمی شود

دکتر روح الله رضوی نژاد، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در دیدار با مدیران پردیس شرکت ‌های دانش ‌بنیان استان فارس با اشاره به سخنان رهبری در تاکید بر علم و دانش اظهار داشت: اگر علم داشته باشیم، قدرت خواهیم داشت و آنگاه می توانیم تمدن سازی را تحقق ببخشیم.
وی با بیان اینکه افق دیدمان رسیدن به مرجعیت علمی است، تصریح کرد: برای رقم خوردن این اتفاق باید رسیدن به مرجعیت علمی به باور تبدیل شود و جهاد علمی رقم بخورد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با ابراز اینکه باید به سمت مردمی سازی امور مختلف پیش ببریم، عنوان کرد: براساس سخنان رهبری معظم، هر جا کار را به دست مردم سپردیم به نتیجه رسیدیم که هشت سال دفاع مقدس نمونه خوبی برای جهاد و مردمی سازی است.
وی همچنین گفت: بسیاری از تحقیقات، پژوهش ها و فعالیت های علمی، کاربردی نبوده و باید به سمت واقعیت و کاربردی شدن فعالیت های پژوهشی پیش برویم.در سفر یک روزه مسئول بسیج علمی کشور به شیراز چه گذشت؟

رضوی نژاد با بیان اینکه بسیج بدون پرچم هرجا لازم باشد برای حل مسئله کشور و انقلاب حضور خواهد داشت، اذعان داشت: باید ظرفیت ها را شناسایی کرده و با احصا اولویت های استان، با هم افزایی تمامی ارگان ها در جهت حل آن مسائل گام برداشته و تحولات خوبی را در کشور و استان داشته باشیم.
به گفته وی در کشور دو کلان مسئله مهم شناسایی شده و در حال شناسایی ظرفیت ها برای حل آن هستیم.

مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس نیز با اشاره به اینکه بسیج در همه عرصه ها ورودی جدی داشته، عنوان کرد: در زیست بوم علم و فناوری استان فارس ما در ۴۵ نقطه نماینده داشته، ۶۰ پایگاه علمی و بیش از پنج مرکز رشد فعال داریم.

وی با ذکر اینکه به دنبال تحقق مرجعیت علمی هستیم، اظهار داشت: برای این مهم، نگاه ما هم افزایی و جلوگیری از فعالیت های جزیره ای است.
میکائیلی با بیان اینکه شبکه بزرگ حل مسئله علمی در کشور راه اندازی شده و در فارس نیز در هفته پژوهش رونمایی خواهیم کرد، اذعان داشت: در استان فارس نزدیک به ۳۰۰ شرکت دانش بنیان داریم و تلاش داریم در استان بسترهایی را برای آنها فراهم کنیم تا با کمترین مشکلات به فعالیت های خود بپردازند.
وی مردمی کردن مسائل را از دیدگاه های مهم و عملیاتی بسیج علمی فارس اعلام کرد و بیان کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی سایر ارگان ها بتوانیم در راستای بیانیه گام دوم انقلاب کار را پیش ببریم.

مسائل، کاربردی تعریف شوند

دکتر روح الله رضوی نژاد، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در دیدار با سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه بسیج هرجا پرچمی برای حل مسائل کشور انقلاب بلند شده، ورود و کمک کرده، اظهار داشت: بسیاری از مسائل در کشور نیاز امروز کشور نیست و دردی از جامعه را حل نمی کند لذا باید مسئله را برایشان تعریف کرد تا تحقیقات و فعالیت های علمی کاربردی تر صورت پذیرد .

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر جامعه ای است، تصریح کرد: ظرفیت علمی استان فارس ویژه و اسمی است ولی از برخی از ظرفیت ها استفاده نشده و البته این موضوعی است که در کشور مبتلابه است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور همچنین گفت: به جوانان و نخبگان باید میدان داده و فرصت را برایشان فراهم کنیم که این اتفاق می ‌تواند بسیاری از مسائل و چالش ها را سامان دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha