مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: عوامل این شرکت از سال گذشته تا کنون، بیش از ۸۶ کیلومتر عملیات لایروبی در رودخانه های استان انجام داده اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، آرش آریانژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مجموعه اقدامات مورد نیاز برای حفاظت، ساماندهی رودخانه‌ها و کنترل سیلاب است که برای رفع انسدادهای ایجاد شده در مسیر تخلیه رودخانه‌ها انجام می شود.

وی افزود: هدف از لایروبی معمولا تسهیل کردن جریان آب در مسیر رودخانه در جهت کنترل و مهار سیلاب و پیشگیری از صدمات مالی و جانی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان یادآور شد: طول تقریبی رودخانه ها و آبراهه‌های استان کردستان ۳۴ هزار کیلومتر است که هشت هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن نیازمند مطالعات تعیین حد بستر و حریم سراسری است.

آریانژاد به این هم اشاره کرد که مطالعات هزار و ۲۴۰ کیلومتر رودخانه دیگر نیز انجام شده و مطالعات ۲ هزار و ۲۸۸ کیلومتر نیز در دست اجراست.

وی از اجرای ۵۰۰ متر دیوار ساماندهی رودخانه بر روی رودخانه های استان خبر داد و گفت: ابلاغ اخطاریه هشدار وقوع سیلاب در مسیر رودخانه های استان، پایش و نظارت رودخانه ها هنگام سیلاب توسط کارشناسان و اکیپ گشت و بازرسی آبهای سطحی، شناسایی و تخریب پل غیر اصولی و غیراستاندارد و حادثه خیز در جهت رها سازی کامل آب و همچنین تعیین حدود حریم و بستر رودخانه های داخل بازه های روستایی از دیگر اقداماتی است که شرکت آب منطقه ای کردستان در راستای رفع خطر از مناطق سیل خیز در دستور کار خود قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha