گلستان مهد شهادت اقوام در انقلاب

صبح امروز اولین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور به میزبانی شهرستان ترکمن با حضور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و استاندار گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از بندر ترکمن؛ علی محمد زنگانه استاندار گلستان در این مراسم گفت: جایگاه شهدا در آیه شریفه ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أموتا بل أحیاء عند ربهم یرزقون مشهود است و امام راحل نیز می فرمایند که شهید نظر می کند به وجه الله.

وی افزود: افتخار داریم که ۴۰۰۰ شهید گلستانی را در راه اعتلای جمهوری اسلامی و دفاع از ملت شریف ایران تقدیم کرده ایم و یقینا این شهید چراغ راه ما در مسیر خدمت رسانی هستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مدظله العالی شخصیت منحصر به فردی که بر نفس خود مسلّط است ، حافظ دین خداست، مخالف هوای نفس است و مطیع امر مولاست و تبعیت از چنین شخصیتی افتخار بزرگی برای مردم ماست.

استاندار گلستان یادآور شد: همه شهدا خصوصا سیدالشهدای مقاومت ، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همواره به ما توصیه می کردند که عاقبت بخیری در راستای دل بستن به مقام معظم رهبری مدظله العالی است.

به گفته دکتر زنگانه ، همواره حفظ یاد و خاطره شهدایی که از خود رستند و به خدا پیوستند موجب اعتلای ما می شود.

وی گفت: افتخار می کنیم که میزبان اولین اجلاسیه شهدای زن کشور در نگارستان ایران و سرزمین برادری هستیم.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: بانوان همواره نقش بی نظیری در عرصه دفاع مقدس و مقاومت داشته اند.

دکتر زنگانه تاکید کرد: شهدا نماد وحدت و برادری هستند و برگزاری چنین مراسماتی با حضور خانواده معزز شهدا، علما، نخبگان و شخصیت های برجسته کشور در گلستان، نشان دهنده جایگاه این استان در تقویت وحدت و برادری دارد.

وی افزود: در گلستان اقوام مختلف ایرانی اعم از فارس، ترکمن، کتولی، مازنی، سیستانی، بلوچ، کرد و ... با هر نگاه مذهبی در کنار یکدیگر با صمیمیت زندگی می کنند.

گفتنی است در این مراسم انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، سردار غلامرضا سلیمانی رییس بسیج مستضعفین، علمای معزز شیعه و سنی و جمعی از خانواده شهدا و ایثار گران کشور حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha