توسعه فعالیت دریایی با ورزش همراه خواهد بود

رئیس هیأت ورزش های دریایی و ساحلی گلستان از اجرای فرمان رهبری باعنوان توسعه فعالیت های دریامحور در استان بصورت فعالیت های ورزش دریایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از بندرترکمن؛ ناخدا دوم مصطفی خسروی رئیس هیأت ورزش های دریایی و ساحلی گلستان درآیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات قایق‌های تندروی قهرمانی کشور که با رقابت ۲۰ قایقران سرعتی به میزبانی استان گلستان در بندرترکمن برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری، توسعه فعالیت‌های دریامحور در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در بندر ترکمن برای ایجاد زیرساخت‌های ورزش‌های دریایی و ساحلی وجود دارد، ادامه داد: در همین راستا، همزمان با نخستین دوره مسابقات قایق‌های تندروی قهرمانی کشور، نخستین جشنواره دریایی و ساحلی شرق خزر و نخستین جشنواره دانش‌آموزی استان گلستان برگزار شد.

رئیس هیأت ورزش‌های دریایی و ساحلی گلستان توسعه دریامحور را از مهمترین راهبردها دانست و خاطرنشان کرد: امروز به شکرانه وجود نعمت خلیج گرگان و بهره‌برداری از فاز اول طرح علاج بخشی و احیای این اکوسیستم زیبا و احیای مجدد بندر تاریخی ترکمن، میزبان این مسابقات مهیج با مشارکت اداره کل بنادر و دریا نوردی استان هستیم.

وی ایجاد نشاط با رعایت اصول اخلاقی و پایبندی به معنویات را از مهمترین اهداف شهدای جمهوری اسلامی ایران برشمرد و با اشاره به ایجاد غرفه شهدا به خصوص شهدای زن اهل سنت و شهدای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با برگزاری این مسابقات، افزود: آنچه به عنوان یک اصل برای توسعه و عمران همه جانبه کشور مطرح است، عمل به آرمان‌های شهدا و اتحاد مسئولین و مردم بوده و باید در همین مسیر حرکت کنیم.

خسروی از ورزش‌های دریایی به عنوان میدانگاهی وسیع برای تقویت پایه‌های اتحاد و انسجام بین‌المللی نام برد و تصریح کرد: از ساحل دریای خزر به سراسر جهان اعلام می‌کنیم که صلح، ثبات و امنیت دریاها متعلق به همه جهانیان است و با مدنظر قرار دادن این مهم، در رکاب شهدا خواهیم ماند.

وی عرصه ورزش را عرصه ارزش‌ها، رشادت‌ها و توانمندی‌های یک ملت دانست و گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه در رکاب ملت و ولایت بوده و با انجام فعالیت‌های ورزشی، ضمن حفظ سلامتی در مسیر برقراری و تأمین امنیت خواهد ایستاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha