ایران جزو ۷ کشور هوای آلوده در جهان

مدیرکل جنگل کاری و پارک های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مراسم اجرای پویش صبح زیتون گفت: ایران یکی از ۷ کشور دارای بیشترین میزان آلودگی در جهان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ داریوش بیات مدیرکل جنگل‌کاری و پارک های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مراسم متمرکز پویش صبح زیتون گلستان، ایران را یکی از ۷ کشور دارای بیشترین هوای ناسالم و آلوده دانست و گفت: در راستای انجام به تعهدات بین المللی و کاهش میزان آلایندگی هوای کشور براساس دستور رئیس جمهور طی ۴ سال طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اجرایی شده است.

بیات بیان داشت: کره زمین با تغییر اقلیم و گرمایشی مواجه شده که مخاطرات بسیاری برای مردم به همراه داشته و ما موظفیم برای کاهش خسارت های جانی هم وطنانمان تلاش کنیم.

وی افزود: کشور های آمریکا و چین بعنوان بیشترین آلودگی هوای جهان تاکنون هیچ یک از تعهدات بین المللی خودرا در راستای توسعه فضای سبز و پایداری هوای سالم انجام نداده اند.

مدیرکل جنگل‌کاری و پارک های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اجرای پویش صبح زیتون خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ما در این عرصه کاشت یکصد هزار نهال زیتون برای یادمان شهدای مقاومت است.

بیان همچنین به مقاومت درخت زیتون و نماد صلح بودن آن اشاره و گفت: مردمی که ۷۰ سال درحال مقاومت بوده و طی ۵۰ روز قدرت پوشالی رژیم جعلی را درهم شکستند تنها خواستشان بازگشت به سرزمین مادری است اکنون زیر بار شدیدترین حملات و نسل کشی های غاصبین جهان هستند.

وی اظهار داشت: برای احترام به شهدا مظلوم غزه و فلسطین تمام قد ایستاده و با کاشت ۱۰۰ هزار نهال زیتون در کشور و ۲۵۰ اصله در جامعه المصطفی شهرستان گرگان با وحدت و همبستگی به یاد آنان خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha