تکنسین های تخصصی رغبتی برای کار در واحد های تولیدی استان ندارند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، گفت: در حال حاضر نیروهای فعال و تکنسین های تخصصی رغبتی برای کار در واحد های تولیدی استان ندارند،که علل و عوامل این بی رغبتی باید بررسی، آسیب شناسی و رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
اصغر نجاری، روز دوشنبه(29آبانماه) همزمان با سالروز تصویب قانون کار، در جمع اعضای هیئت اجرایی و شرکت کنندگان جامعه کارگری استان در محل خانه کارگر، با اشاره به اهمیت نیازمندی کارگران به پشتوانه های رسانه ای و دولتی دراین شرایط، اظهار کرد: نادیده گرفتن قوانین در خصوص افزایش سن بازنشستگی، عدم همسان سازی، عدم شفافیت در پرداخت حق و حقوق قانونی و بیمه های تکمیلی بازنشستگان را خانه کارگر بعنوان یک تشکل صنفی محکوم می کند.

وی با بیان اینکه کارگران نقش موثر در راستای آگاهی از حق و حقوق شهروندی و قانون کار در جامعه دارند، افزود: تصمیات دولت و مجلس ناشی از بی توجهی به حق و حقوق کارگران در کشور است و عدم همبستگی کارگران نیز به این موارد دامن می زند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، با اشاره به اهمیت برگزاری پر شور سالروز قانون کار توسط خود مجموعه های کارگری با توجه به وجود تورم بالا و یا عدم اجرای قوانین کار و تضاد های آماری اعلام شده از طریق مسئولین و متولیان در جامعه، تصریح کرد: رسیدگی به عدم شفافیت در صندوق ها، بی قانونی در مباحث معیشت جامعه کارگری در کشور  خواسته این تشکل است.

نجاری، با اشاره به ایجاد زمینه های رانت در دولت در حوزه های مختلف، افزود: توجه و حل معضلات کارگری دراین شرایط در کشور  خیلی مهم  است.

وی در حوزه کارگری استان، با بیان اینکه اجرای قانون کار برای ایجاد انگیزه نیروی انسانی فعال در واحد های تولیدی استان با هدف افزایش جذب افراد در این واحدها مهم و اساسی است، ادامه داد: تعریف جایگاه ها برای افراد و کارفریان دراجرای قوانین کار نیز حائز اهمیت است.

دبیر اجرایی خانه کار گر استان، ایجاد و افزایش انگیزه را در کارگران مهمترین و اصلی ترین عامل در توسعه اقتصادی اجتماعی و سیاسی کشور و استان، دانست و تاکید کرد: مشارکت دادن همه افراد در امور تولیدی نقش اساسی دارد.

نجاری با بیان اینکه در حال حاضر نیرو های فعال و تکنسین های تخصصی رغبتی برای کار در واحد های تولیدی استان ندارند، افزود: علل و عوامل این بی رغبتی باید بررسی، آسیب شناسی و رفع شود.

وی، با بیان اینکه مدیران کارنابلد، ناکار آمد و بدون تعهد باعث هرج و مرج در جامعه ایران و استان شده اند، افزود: ورود کارگران افغانی به واحد های تولید لطعمه ی بزرگی به حوزه کارگران بومی وارد کرده است.

این مسئول، یادآوری ضعف ها و ناکارآمدی و سوء مدیریت ها را در استان حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: در بازدید های مدیران و مسئولین استانی به جای کارگران همواره کارفرمایان منتفع هستند.

نجاری، بزرگترین پشتوانه حاکمیت را  مردم و کارگران واحد های تولیدی که باعث رشد اقتصادی هستند برشمرد و گفت: روسای کارگری در حوزه رفع مشکلات کارگری همکاری و مساعدت نمی کنند.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر تا زمانی که خود کارگران برای حل مشکلات خود اقدام نکنند، هر روز قوانین جدید به ضرر کارگران تصویب خواهد شد، تصریح کرد: جامعه بازنشستگان و کارگری استان بعد از سن بازنشستگی بنا به نیاز های که دارند همگی در حال کارگری در حوزه های مختلف استان هستند.

این مسئول، در پایان تغییر در سیاست ها و ریل گذاری دراین حوزه را مهم دانست و اضافه کرد: ضروری است برای رسیدن به حداقل های جامعه کارگری همبستگی و اتحاد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha