بازرسی و کنترل نشت بیش از ۴ هزار کیلومتر خط گازی در گلستان

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان گلستان از نشت یابی ۴هزار ۵۶۷ کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع توسط واحد بازرسی فنی شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ محمد جواد کمال غریبی رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان گلستان با اشاره به اهمیت فرآیند نشت یابی و بازرسی درکنترل نقاط مخاطره‌آمیز و همچنین جلوگیری ازهدر رفت انرژی گفت: با عنایت به گستردگی شبکه های گازرسانی و تجهیزات و متعلقات آن و ضرورت بازرسی و کنترل آنها به منظور جلوگیری از هدر رفتن انرژی گاز طبیعی ، فرآیند نشت یابی و بازرسی برابر برنامه در طول سال انجام می شود.

وی افزود: ازمجموع ۴ هزار و ۵۶۷ کیلومتر نشت یابی صورت گرفته شده، حدود ۲هزار ۲۹۱ کیلومتر مربوط به شبکه های پلی اتیلن و ۲ هزار ۲۷۶ کیلومتر نیز خطوط فلزی است.

کمال غریبی تصریح کرد: برنامه نشت یابی از انشعابات گاز استان نیزبه قوت درحال انجام است و در این رابطه درحد فاصل ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه سال جاری تعداد ۱۶۶ هزار ۳۰۰ مورد علمک گاز نیز مورد نشت یابی قرارگرفت که از این تعداد ۹۰ هزار ۹۸۰ مورد پلی اتیلن و ۷۵ هزار و ۳۲۰ مورد نیز فلزی بوده است.

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان گلستان اظهارداشت: انجام این اقدامات ضریب ایمنی را افزایش میدهد ،ضمن اینکه بهبود بهره ‌وری ،جلوگیری از خطرات احتمالی ،کاهش هدررفت گاز و آلودگی های زیست محیطی را نیز به همراه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha