کد خبر: 206859
۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
زنگ خطر کمبود شیرخام در گلستان

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان از کاهش خطرناک شیرخام در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ احمد قلندری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: ۹۰ درصد دامداری های سنتی در گلستان از بین رفته و اگر توجه خاصی به دامپروری گلستان شود می توان این استان را به استان پایلوت در تولید شیر خام تبدیل کرد.

وی در خصوص مشکلات صنعت دامپروری در استان گفت: از سال ۹۰ تا کنون دامپروری گلستان در بخش های دام سبک و دام سنگین با مشکلات مواجه است.

قلندری کم توجهی به این صنعت را یکی از مشکلات مهم این حوزه دانست و افزود: در گذشته بیش از هزار تن شیر در استان تولید می شد تا جایی که برخی از کارخانه های لبنی ما قادر به دریافت از دامداران نبودند اما با کم توجهی هایی که صورت گرفت باعث شد دامداران از این صنعت کنار گیری کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان گفت: در گذشته دام هایی در گلستان پرورش داده می شد که سهم زیادی در تامین شیر و گوشت به خود اختصاص می دادند و این جایگاه به مرور از دست رفت.

قلندری با اشاره به اینکه کشت علوفه پاییزه کم آب بر در استان گلستان یکی از کارهای قدمت دار است، بیان کرد: استان گلستان در تولید زراعت پاییزه ترزی کاله از رتبه نخست برخوردار است.

عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان با بیان اینکه در استان گلستان علاوه بر دامداری، سطح پوشش گیاهی هم از دست رفته، گفت: با بی توجهی هایی مراتع استان هم از دست رفت و امروز شاهد ریزگردها در استان هستیم.

وی تصریح کرد: در دهه ۶۰ دو ونیم میلیون راس گوسفند در این مراتع داشتیم که در حال حاضر آمارها کاهش پیدا کرده و جای نگرانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha