جشنواره بازی های بومی و محلی جنوب کرمان در جیرفت برگزار شد+ تصاویر

نخستین جشنواره بازی های محلی جنوب کرمان با حضور 14 تیم از شهرهای جنوبی و به میزبانی علی آباد شهرستان جیرفت با حضور جمعی از مردم ومسئولین برگزار و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ترویج بازی های محلی، برگشتن به ریشه ها و اصالت هاست؛ چرا که بسیاری از مظاهر مدنیت وپیشرفت امروز جامعه ریشه در فرهنگ بومی و اصالت های قومی و قبیله ای ما دارد.

در همین راستا؛ نخستین جشنواره بازی های محلی جنوب کرمان با حضور 14 تیم از شهرهای جنوبی و به میزبانی علی آباد شهرستان جیرفت با حضور جمعی از مردم ومسئولین به صورت صبح و عصر(اجرای مسابقات) برگزار و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

این جشنواره با همت فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان فرمانداری جیرفت، بخشداری مرکزی ،شهرداری وشورای اسلامی شهر علی اباد و هیئت ورزش های بومی شهرستان جیرفت برگزار شد.

در پایان نیز با رای هیئت داوران جشنواره تیم های زیر حائز رتبه های برتر شده و لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدایای نقدی دریافت کردند.

رتبه اول تیم های اسفندقه، جبالبارز و رودبار جنوب و رتبه دوم تیم های عنبر آباد، دختران قلعه گنج، کهورآباد رودبار جنوب و رتبه سوم تیم های علی آباد، کهنوج، ساردوئیه، قلعه گنج و برگزیده های فردی محمد صادق شهدادی رتبه دوم نیز کسب کردند.

گفتنی است؛ هشت غرفه شامل قصه گویی، نقاشی، صنایع دستی، خوس بافی و کمه دوزی، پخت نان روغنی، توزیع و فروش ترشیجات محلی و غرفه پاسخ به مسائل دینی در طول جشنواره مشغول به فعالیت بودند.

همچنین در این آیین؛ برنامه های متنوع اجرای موسیقی و رقص محلی، اجرای نمایش، شعرخوانی و اجرای مسابقه طناب کشی اجرا و در پایان هدایایی به تیم ها ی برگزیده اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha